Original title:
Analýza reklamy zaměřené na děti
Translated title:
Analysis of advertising targeted at children
Authors:
Krajčová, Michaela ; Odehnalová, Jitka (advisor) ; Kloudová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým působením na děti se zaměřením na reklamu. Cílem práce je posoudit, jak vnímají působení reklamy a její vliv na děti rodiče, jak jsou tyto reklamy upraveny a jakých nástrojů a médií užívají. Primární data jsem získala pomocí dotazovaní, ve kterém se věnuji také otázkám spojeným s ovlivňováním dětmi reklamou při realizaci nákupů.This thesis deals with the effect of marketing activities on children, focusing on advertising. The aim is to identify how parents perceive the impact of advertising and its influence on their children, how these commercials are modified and which instruments and media they use. Primary data were collected by an electronic and written survey which also deals with issues related to the impact of advertising on childrens' purchasing decisions.
Keywords:
Advertising; Children as a target group; Marketing mix; Děti jako cílová skupina; Marketingový mix; Reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31615