Original title:
Franchising jako způsob vstupu na trh
Translated title:
Franchising as the way of entering the market
Authors:
Ptáčková, Lucie ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Drozen, František (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce popisuje frachsising jako formu vstupu na trh. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá základními pojmy, historií franchisingu, postupem při jeho zakládání a jeho výhodami i nevýhodami. Praktická část zkoumá franchisingový koncept společnosti City Sightseeing ve světě a v České republice, konkrétně v hlavním městě.This thesis deals with franchising as a possible way of entering the market. The work is divided into two main chapters. The first one is a theoretical part and it explains the main definition of franchising, the key concepts, the world history of franchising and also the history of development in the Czech republic. This part also looks into the foundation process of franchising and the advantages and disadvantages of this type of business. The second part which is practical one considers the franchising concept of the company called City Sightseeing. It studies the company on the global basis and also in the czech environment.
Keywords:
City Sightseeing; Franchisee; Franchising; City Sightseeing; Franchising; Franchisingový manuál
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31598