Original title:
Cenová strategie dodavatelů teplé užitkové vody
Translated title:
Price strategy of hot water suppliers
Authors:
Jonasová, Tereza ; Turnerová, Lenka (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá cenovou strategií dodavatelů teplé vody. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá především tvorbou cen a strategickou analýzou. Prostor je zde věnován i problematice výroby a rozvodu teplé vody a dodavatelům v České Republice. Práce obsahuje rovněž kapitolu, která se podrobněji věnuje cenovým regulacím. Praktická část práce se věnuje strategické analýze společnosti Distep a.s.The thesis focuses on price strategy of hot water suppliers. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part focuses on pricing and strategic analysis. It also deals with the issue of production and distribution of hot water as well as particular suppliers in the Czech Republic. The thesis also contains a chapter dedicated to the price regulation issue. The practical part of the thesis concentrates on strategic analysis of company Distep a.s.
Keywords:
hot water; pricing; strategic analysis; cenová strategie; ERÚ; strategická analýza; teplá voda
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31569