Original title:
Strategická analýza jako podklad pro podnikatelský plán
Translated title:
Strategy Analysis as a Base for a Business Plan
Authors:
Gabzdylová, Veronika ; Dvořák, Jiří (advisor) ; Janoutová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Strategická analýza jako podklad pro podnikatelský plán se zaměřuje na vstup na zahraniční trh, konkrétně Rakousko, spojený se vznikem penzionu. V teoretické části jsou analýzy se zaměřením na externí analýzy a je zde zpracována i finanční část. K vyhodnocení slouží praktická část, ve které je hlavním cílem zjištění toho, jestli má smysl na základě výsledků z externích analýz a finanční části pokračovat dalším analyzováním pomocí interních analýz, a dále případně podnikatelským plánem. Hlavním závěrem tak je, jestli má smysl, projekt realizovat. Důležitou roli v práci má i dotazníkové šetření a vhodně zvolená segmentace potenciálních zákazníků.Strategy analysis as a base for a business plan which is focused on entrance into the foreign market specifically Austria associate with establishment of pension. In the theoretical part are analysis which are focused on external analysis and also financial part. The practical part is used as evaluation. Main goal of the practical part is found out, if the project has meaning with results of external analysis and financial plan and also if it has meaning to continue with internal analysis and business plan. Main conclusion is, if the project should be realized. Important part is the questionnaire survey and right chosen segmentation potential customers.
Keywords:
Ausria; Blue Ocean Strategy; external analysis; strategy analysis; externí analýza; Rakousko; strategická analýza; strategie modrého oceánu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31522