Original title:
Sociální sítě jako marketingový nástroj (se zaměřením na oděvní průmysl)
Translated title:
Social networks as a marketing tool (with focus on fashion industry)
Authors:
Nikolaeva, Anastasia ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce pojednává o sociálních sítích jako marketingovém nástroji se zaměřením na oděvní průmysl. Po stručném úvodu do teorie marketingu jsou představeny sociální sítě jako prostředek moderní komunikace. V následující praktické části je na příkladu tří mezinárodních oděvních firem demonstrováno využití sociálních sítí ke komerční komunikaci. Závěrem práce je zhodnocení úspěšnosti rozdílných přístupů společností k marketingu v sociálních sítích a pokus o identifikaci možných budoucích trendů.The bachelor thesis concerns social networks as a marketing tool with focus on fashion industry. After a brief introduction to marketing theory social networks as a mean of modern communication are introduced. The following practical part demonstrates use of social networks for commercial communications on examples of three international fashion corporations. The conclusion should assess different approaches of the companies to marketing in social networks and an attempt to identify possible future trends is also included.
Keywords:
Burberry; fashion industry; H&M; internet marketing; social networks; Wet Seal; Burberry; H&M; internetový marketing; oděvní průmysl; sociální sítě; Wet Seal
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31407