Original title:
Vliv médií na prožívání a chování lidí v době hospodářské krize 2008 - 2009
Translated title:
The influence of media on perception and behavior in the period of the economic crisis 2008-2009
Authors:
Novotný, Tomáš ; Bedrnová, Eva (advisor) ; Hanzlík, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce zkoumá vliv médií na českou společnost v období hospodářské krize 2008-2009. Teoretická část obsahuje analýzu lidské komunikace a rozbor českých masových médií. Stručně popisuje příčiny hospodářské krize a její medializaci ve sledovaných letech. Zjištěná východiska jsou ověřena prostřednictvím online strukturovaného dotazníku. V praktické části práce jsou vyhodnocena data průzkumu a navrhnuta řešení, jak předcházet zjištěným problémům v negativním vlivu médií na českou společnost.The work examines the influence of media on Czech society during the economic crisis of 2008-2009. The theoretical part contains an analysis of human communication and analysis of Czech mass media. Briefly describes the causes of economic crisis and its media coverage in the years. The observed background is verified online through a structured questionnaire. The practical part of the study contains evaluated data exploration and suggested solutions to identified problems to prevent the negative influence of media on Czech society.
Keywords:
behavior; crisis; economic; influence; perception; society; chování; hospodářská krize; média; prožívání; společnost; vliv
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31398