Název:
Systém dalšího vzdělávání dospělých v České republice a na Slovensku
Překlad názvu:
The system for further adult education in the Czech Republic and the Slovak Republic
Autoři:
Marhoulová, Ivana ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Říhová, Vladimíra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá velmi aktuální problematikou celoživotního učení v České a Slovenské republice. Hlavním úkolem této práce je zhodnotit vzdělávací systémy a pokroky v oblasti celoživotního učení v obou zemích. V úvodních kapitolách se autorka věnuje teoretickému vymezení problematiky lidského kapitálu, investicím do vzdělávání, motivací ke vzdělávání a definičnímu vymezení celoživotního učení v ČR a SR. V diplomové práci jsou dále uvedeny Strategie celoživotního učení pro Českou republiku a Slovenskou republiku, jako první ucelené dokumenty upravující oblast celoživotního učení. Důležitou kapitolou je kapitola čtvrtá, která se zabývá vyhodnocením Strategií ČR a SR a úspěšnosti dosažených cílů v této oblasti, včetně možnosti čerpání finanční podpory z evropských fondů. Největší pozornost je věnována uplatnitelnosti vysokoškolsky vzdělaných lidí na trhu práce v závislosti na znalosti cizích jazyků a vyhodnocení finanční nákladnosti terciárního sektoru v závislosti na rostoucím počtu vysokoškolsky vzdělaných lidí.The thesis is about the very current issue of lifelong learning in the Czech and Slovak Republics. This thesis evaluates the educational systems and the progress in the area of lifelong learning implementation in both countries. The author dedicates the introductory chapters to theoretical bases of the thesis such as issues of investments in human capital and education, motivation for learning, and establishing definitions on lifelong learning in the CZ and SK. There are further introduced Strategies on lifelong learning in the Czech Republic and the Slovak Republic, as the first complete schemes to modify the whole educational systems. An important chapter is the fourth chapter, which evaluates the Strategies of CZ and SK, and reports on a successful application of preset goals in this area, including their ability to draw financial support from the European funds. The closest attention is dedicated to graduates from universities and their applicability in the job market in relation to their ability to speak foreign languages; and the overall cost of the tertiary education in relation to the growing number of people with university degrees.
Klíčová slova:
celoživotní učení; lidské zdroje; vysokoškolské vzdělávání; human resources; lifelong leasing; university education
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31363