Original title:
Analýza sortimentu České pojišťovny
Translated title:
Analysis of the range – Česká pojišťovna
Authors:
Jaďuď, Martin ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Novotný, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V diplomové práce představuji analýzu sortimentu v pojišťovnictví se zaměřením na životní pojištění a marketingový mix v pojišťovnictví pro segment mladých klientů. Využívám zde převážně metod komparace, kvalitativní marketingový výzkum, tzv. mystery shopping a také pozorování. V metodologické části charakterizuji marketingový výzkum, marketing služeb a marketingový mix v pojišťovnictví, v aplikační části představuji produkt životní pojištění, druhy životního pojištění, výhody a nevýhody tohoto finančního produktu, včetně porovnání aktuální nabídky na trhu. V diplomové práci srovnávám produkt, cenu, distribuci a komunikaci 5 vybraných pojišťoven v České republice. Cílem práce je doporučení, jak zatraktivnit produkt životního pojištění pro segment mladých spotřebitelů.The thesis presents an analysis of range in the insurance industry with a focus on life insurance and marketing mix in insurance for a young customers. There is mainly used methods of comparison, qualitative marketing research, the mystery shopping and observation. In the methodological part is described the marketing research, marketing of services, marketing mix in insurance, the application part is focused on product of the life insurance types and the advantages and disadvantages of this financial product, including a comparison of current market offerings. In this thesis is compared product, price, distribution and communication of five selected insurance companies in the Czech Republic. The goal is recommendations on how to improve the attractiveness of life insurance for segment of young consumers.
Keywords:
Life insurance; Marketing mix in insurance; Marketing research; Marketingový mix v pojišťovnictví; Marketingový výzkum; Životní pojištění
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31295