Original title:
Kulturní a obchodní specifika Číny
Translated title:
Cultural and business specifics of China
Authors:
Miková, Eva ; Odehnalová, Jitka (advisor) ; Bušniaková, Iva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o klíčových kulturních a obchodních specifikách Číny, jichž by si měl subjekt, který chce úspěšně navázat kontakt a jednat s čínskými obchodními partnery, být vědom, a dále přibližuje a analyzuje strukturu a průběh komplexního obchodního případu. Práce se nejprve věnuje geografické, demografické, politické a hospodářské charakteristice území, potřebné k pochopení souvislostí v dalších kapitolách. Druhá kapitola je zaměřena na diferenciaci čínského trhu, na dělení měst do kategorií Tier a na možnosti vstupu zahraničních subjektů na čínský trh. Třetí kapitola se věnuje aspektům čínského obchodního jednání a jejich kulturnímu i historickému pozadí. Poslední část mé bakalářské představuje analýza komplexního obchodního případu ve formě explanatorní případové studie.This bachelor thesis deals with crucial cultural and business specifics of China, which should every entity, that intends to successfully contact and negotiate with Chinese business counterparts, be aware of. It further describes and analyses the course of a complex business case. First, the thesis deals with geographic, demographic, political and economical characteristics of the territory needed to understand the context of next chapters. The second chapter focuses on the differentiation of Chinese market, dividing cities in the Tier categories and on the possibilities of the market entry of foreign entities. The third chapter deals with aspects of Chinese business negotiation and its cultural and historical background. The last chapter of my bychelor thesis is represented by an analysis of a complex business case in the form of an explanatory case study.
Keywords:
business negotiation; China; collectivism; guanxi; hierarchy; mianzi; Tier; guanxi; hierarchie; kolektivismus; mianzi; obchodní jednání; Tier; Čína
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31273