Original title:
Vliv věrnostních programů na loajalitu zákazníků se zaměřením na prodejny značkových oděvů
Translated title:
The influence of loyalty programs on customer´s loyalty with a focus on branded clothing stores
Authors:
Běhounková, Klára ; Průša, Přemysl (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá vlivem věrnostních programů zaměřených na zákazníky obchodů se značkovými oděvy. Definuje zákazníka, jeho chování, rozhodovací proces a loajalitu. Dále popisuje marketingovou komunikaci se zákazníkem, podporu prodeje, věrnostní programy včetně jejich druhů a výhod. Uvádí konkrétní věrnostní programy Blažek, Reserved, Orsay, Marks&Spencer a S. Oliver. V závěru je zhodnocen výzkum zabývající se věrnostními kartami v jednotlivých obchodech a jejich využíváním konečnými zákazníky.This bachelor statement deals with the influence of loyalty programs on customer's loyalty with a focus on branded clothing stores. It defines a customer, his behavior, decision-making process and his loyalty to a firm. Also it defines marketing communication with customer,sales promotion, loyalty programs including species and benefits. It states specific loyalty programs Blažek, Reserved, Orsay, Marks&Spencer a S. Oliver. Final part evaluates the research of loyalty cards and their usage of final customers.
Keywords:
customer; loyalty; loyalty card; loyalty program; sales promotion; loajalita; podpora prodeje; věrnostní karta; věrnostní programy; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31195