Original title:
Rozdíly v nákupním chování mužů a žen na českém retailovém trhu
Translated title:
Differences in shopping behaviour of men and women in the czech retail marketplace
Authors:
Zabloudilová, Pavlína ; Průša, Přemysl (advisor) ; Bachmann, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část práce je zaměřena na význam nákupního chování,převážně pak na predispozice nakupujícího a jednotlivé části kupního rozhodovacího procesu, které rámcově tvoří černou skřínku kupujícího a jsou hlavními faktory v ovlivňování nákupního chování. V praktické části dochází nejprve na základě sekundárních dat a pozorování k analýze rozdílů chování mezi ženou a mužem obecně, dále při nákupu v supermarketu nebo na internetu. Práce obsahuje také marketingový výzkum, který byl realizován na základě dotazníkového šetření a je zaměřen na nákupní rozdíly mezi mužem a ženou v maloobchodě s elektronikou na českém trhu. Na základě vzešlých odpovědí z dotazníku byl na závěr práce proveden mystery shopping.The theoretical part of this bachelor thesis is focused on meaning of the shopping behaviour particularly on the predispositions and the buyer decision process. These factors create the black box of buyer in general. On the basis of the available secondary data and observation are analysed in the practical part of the thesis the general differences of men and women, the differences in shopping in the supermarket or on the internet as well. The thesis also involves a marketing research, which was realized with the help of questionare. The questionare inquire into the differences in shopping behaviour of men and women in the czech retail electro-marketplace. In the end was effected the mystery shopping.
Keywords:
buyer decision process; differences of men and women; mystery shopping; predispositions of buyer; questionare; shopping behaviour; dotazník; kupní rozhodovací proces; mystery shopping; nákupní chování; predispozice nakupujícího; rozdíly mezi mužem a ženou
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31141