Original title:
Organizační kultura společnosti Firma, s.r.o.
Translated title:
Organizational Culture of Firma, Ltd
Authors:
Šotolová, Petra ; Dvořák, Jiří (advisor) ; Forštová, Lucie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část této práce se snaží objasnit pozici organizační kultury v celém systému identity firmy. Popisuje nejvýznamnější typologie organizačních kultur, prvky a nástroje, a v neposlední řadě vysvětluje proces změny ve vztahu k organizační struktuře. Praktická část pak nabízí pohled na vybranou společnost co se pozice na trhu týče, popisuje fungování a organizaci, a v závěru aplikuje teorii na aktuální stav dění ve firmě. Z práce vyplývá návrh změny organizační kultury včetně doporučení na úpravu hierarchie a pracovních pozic firmy.The theoretic part of this Thesis tries to point out the position of an organizational culture in the corporate identity of a firm. It describes the most important organizational culture typologies, its elements and instruments, and last but not least explains the modification process concerning the corporate structure. The practical part then offers a view of a certain company regarding the market positioning, functioning and organization. Finally applies the theory onto the current situation in the certain company. The paper proposes and suggests the new possible organizational culture changeover and also recommends also adjustments of hierarchy and job positions in the company.
Keywords:
corporate culture; hierarchy; organizational culture typologies; firemní kutura; hierarchie; organizační struktura
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31097