Název:
Atraktivita a přátelskost destinace
Překlad názvu:
Attractiveness and friendliness of a destination
Autoři:
Kšír, Tomáš ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Luštický, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Pojmy atraktivita a přátelskost v souvislostí s destinací cestovního ruchu nejsou v současné době příliš prozkoumány a rozvinuty. Vlivem rostoucí konkurence na trhu cestovního ruchu se však jednotlivé destinace snaží určit míru svojí přitažlivosti obecně a snaží se určit specifické činitele, které nejvíce rozhodují o tom, zda daný cílový trh považuje právě jejich destinaci za atraktivní a přátelskou. Ač se jedná o významné ukazatele nejen z hlediska destinačního managementu, ale i veřejné správy a regionálního rozvoje obecně, nejsou přístupy k jejich měření všeobecně přijímány a jednoznačně určeny, neboť se vyznačují určitým subjektivním zaměřením a specifickými charakteristikami. Tato práce podává základní a ucelený přehled o možných přístupech k měření atraktivity a přátelskosti turistické destinace, vycházející z domácí i zahraniční literatury.Notions "attractiveness" and "friendliness" in the context of a tourism destination are currently not too researched and developed. Due to increasing competition in the tourism market, tourism destination try to determine the level of their general attractiveness and try to identify specific factors, that determine whether the target visitors consider just this destination as attractive and friendly. Although they are an important indicators, for destination management as well as for public management and regional development, the approaches to their measurement are not generally accepted and identified, because they are subjective focused and specific characterized. This diploma thesis provides fundamental and comprehensive overview of attractiveness and friendliness tourist destination measured approaches.
Klíčová slova:
atraktivita; přátelskost; turistická destinace; attractiveness; friendliness; tourist destination
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/31089