Original title:
Komunikační strategie uvedení nového produktu na trh
Translated title:
Communication Strategy of launching a new product on the market
Authors:
Przyczko, Jan ; Hesková, Marie (advisor) ; Svoboda, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem diplomové práce je návrh marketingové komunikační strategie v oblasti automobilového průmyslu. Teoretická část práce se zabývá vymezením teorie marketingové komunikace zahrnující strategii a nástroje komunikačního mixu. Praktická část práce se věnuje charakteristice společnosti Mercedes-Benz Česká republika s.r.o. a návrhu marketingové komunikace na základě marketingové situační analýzy, analýze vnějšího a vnitřního prostředí.The main subject of the thesis is a marketing communication strategy in the automotive industry. First part of the thesis defines theory of marketing communication strategy and instruments of the communication mix. The practical part describes Mercedes-Benz Czech republic Inc. and propose marketing communications based on marketing situational analysis and analysis of an external and internal environment.
Keywords:
event marketing; marketing; marketing situation analysis; SPACE analysis; sponsorship; SWOT analysis; event marketing; marketing; marketingová situační analýza; SPACE analýza; sponzoring; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/31060