Original title:
Marketing maloobchodu
Translated title:
Retail Marketing
Authors:
Demuth, Jan ; Cimler, Petr (advisor) ; Chylíková, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá marketingem maloobchodu v České republice, se zvláštním zaměřením na in-store marketingové nástroje a aktivity. Cílem práce je zhodnotit využití marketingových nástrojů v konkrétní maloobchodní prodejně. Touto zvolenou prodejnou je potravinový supermarket Billa. V první části práce jsou na základě odborné literatury představeny jednotlivé relevantní marketingové nástroje a zároveň i stručná historie a vývoj marketingu maloobchodu v České republice. Druhá část se soustřeďuje na situaci ve vybrané prodejně, představuje jednotlivé kategorie používaných marketingových nástrojů a zároveň nabízí jejich hodnocení.This thesis is about the situation of retail marketing in Czech republic, with a special focus on in-store marketing instruments and activities. The goal of this work is to evaluate the application of these marketing instruments in a specific retail store. This chosen store is supermarket Billa. The first part of the thesis is offering theoretical base for in-store marketing activities and also presents the history of retail marketing in Czech republic. The second part is focusing on the situation in the chosen retail store and offers an evaluation of it's marketing activities.
Keywords:
Billa; in-store communication; retail marketing; Billa; in-store komunikace; retail marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30851