Original title:
Apple on Campus v ČR - strategie a pravní rámec
Translated title:
Apple on Campuse in the Czech Republic - strategy and law framework
Authors:
Bernátek, Martin ; Spirit, Michal (advisor) ; Otčenáš, Pavol (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Z dotazníků vyplývá, že je potřeba hledat nové uživatele počítačů Mac zejména mezi nově přijatými studenty na Vysokou školu ekonomickou v období začátku zimního semestru, tedy září až listopad. Potom s dlouhodobějším zaměřením na studenty, kterým dosluhuje současný notebook "kolem třetího až čtvrtého roku používání". U těchto se dá předpokládat, že ocení případné výhody platformy Mac. Pro první skupinu, tedy nováčků, ale i pro ostatní je podle mého prioritní přítomnost Back to School programu (tak jak je popsán výše, tedy iPod k počítači zdarma), který by měl být bezpodmínečně spuštěn i u nás. Velký potenciál vidím u současných uživatelů iPod nebo iPhone zařízení, myslím, že kampaň stylu např. "jednoduchost v užívání a design tvého iPodu i v tvém počítači" by mohlo mít úspěch. Stejně tak i připravovaný balíček studentského konta od Komerční banky s notebookem Apple na splátky by mohl být atraktivní volbou pro studenty, které odrazuje cena produktu. Samozřejmě záleží na podmínkách, zejména výši splátek.The Survey implicates that all the retail activities should look for new Mac users among freshmen students of University of Economics, Prague. Long-term attention should be aimed at students who have been using their notebooks for more than 3 years. I assume that these can appreciate the advantages of Mac. Regarding the freshmen students, there should be Back to School program running (as it was described earlier). Highly potential customer are current iPhone and iPod users, campaign like "user-friendly experience of your iPod in your computer" could work. Also upcoming program of Komercni banka, which will offer Macbook for monthly payments for students, is highly anticipated. This will certainly encourage students, for which the high price is main problem, to get a Mac. All depend how terms of this program will be set (etc. height of monthly payment).
Keywords:
Apple; iKnow; IT in Education; Mac; Markting; Strategy; Apple; iKnow; IT ve školství; Mac; Marketing; Strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15321