Original title:
Návrh změn marketingové strategie krémů proti vráskám společnosti L´Oréal
Translated title:
Proposal of the changes to L´Oréal anti-wrinkle cream marketing strategy
Authors:
Macejová, Petra ; Král, Petr (advisor) ; Havlová, Květa (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce, kterou jsem vypracovala, má za cíl návrh změn marketingové strategie krémů proti vráskám značky Garnier. V teoretické části jsou zpracovány odborné prameny, které pojednávají o strategickém marketingu a plánování, popisují blíže marketingový výzkum a věnují se marketingovému mixu, jeho jednotlivým částem a trendům. Praktická část popisuje a analyzuje trh s pleťovou péčí a krémy proti vráskám a následně představuje značku Garnier. Podrobně jsou rozebrány dva marketingové výzkumy, které se věnují především řadě UltraLift od Garnier. Na základě tržních dat a zjištění marketingových šetření jsou stanoveny marketingové cíle a akční programy pro následující období.Target of the diploma thesis is to set the proposals for Garnier anti-wrinkle care marketing strategy. The theoretic part of the thesis deals with strategic marketing and planning, desribes marketing research in detail and is also focused on marketing mix and its concrete parts and trends. Practical part desribes and analyses skin care market and anti-wrinkle cream category and subsequently presents Garnier brand. Attention is paid to two marketing studies which are focused on Garnier brand in detail. Marketing goals and action programmes are set according to market data and study learning.
Keywords:
Garnier; marketing; marketing mix; Garnier; marketing; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30528