Original title:
Firemní kultura společnosti Skanska
Translated title:
Corporate culture of the company Skanska
Authors:
Konečná, Lucie ; Müllerová, Františka (advisor) ; Hindrich, Roman (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této práce je popsat a analyzovat firemní kulturu společnosti Skanska. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části se čtenář seznámí s pojmem kultura a budou mu objasněny její čtyři funkce. Dále se práce zaměřuje na chápání kultury z pohledu různých autorů. Poté se tato část věnuje pojmu firemní kultura, dále se zabývá determinanty, funkcemi a silnou firemní kulturou. V neposlední řadě je zde objasněna společenská odpovědnost firem. Druhá část se již věnuje samotné firemní kultuře společnosti Skanska a.s. působící v České republice. Čtenáři jsou seznámeni s její historií, organizací, se stanovením cílů na základě pravidla SMART a s politikou pěti nul. Dále se zde čtenář dozví o přijímacím procesu, o indexu spokojenosti, o Etickém kodexu společnosti Skanska a o udržitelném rozvoji. Závěr této části je tvořen mým vlastním dotazníkovým šetřením.The main objective of this work is to describe and analyse the corporate culture of the company Skanska. The work is divided into two chapters. The first part deals with the term "culture" and its four functions. Furthermore, the first chapter of the thesis also focuses on understanding culture from the view of different authors. This part also defines the meaning of corporate culture, its functions, its determinants and the strong corporate culture. There is also explained what a corporate social responsibility is. The second part of this thesis is related to the company Skanska a. s. in the Czech Republic. Readers are acquainted with its history, its organization, goals setting based on the SMART rule and with the Skanska's five zeros vision. In addition reader learns about the recruitment process, Great Boss Index, the Code of Conduct and about the sustainable development. The conclusion of this part is made up of my own questionnaire survey.
Keywords:
code of conduct; company Skanska; corporate culture; etický kodex; firemní kultura; společnost Skanska
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30410