Original title:
Analýza podmínek trhu pro vstup nové firmy do odvětví monitoringu tisku a médií v Chorvatsku a Slovinsku
Translated title:
Analysis of the Conditions for Entry of a New Company into the Press and Media Monitoring Field in Croatia and Slovenia
Authors:
Zothová, Nora ; Soukup, Jindřich (advisor) ; Dobrylovský, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Analýza podmínek trhu v odvětví monitoringu tisku a médií v Chorvatsku a Slovinsku pro vstup nové firmy. Odhad fáze životního cyklu odvětví, strategická analýza odvětví a analýza konkurenčních sil. Modely oligopolu a hypotéza vývoje odvětví. Podmínky trhu práce, příležitosti a hrozby pro novou firmu. Zhodnocení šance na vstup.An analysis of the market conditions in the press and media monitoring field in Croatia and Slovenia. Industry analysis, business strategy and competition analysis. Oligopoly models of and a hypothesis of the future development in the field. Labour market conditions, threats and opportunities for a new firm. Assessment of chances for entry.
Keywords:
competition; industry analysis; monitoring; oligopoly; analýza konkurence; analýza odvětví; Chorvatsko; monitoring médií; oligopol; strategická analýza; vstup na trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15265