Original title:
Společnost Bohemia Hop a.s. - marketingová strategie a exportní aktivity se zaměřením na Čínu
Translated title:
Company Bohemia Hop, a.s. – marketing strategy and export activities focused on China
Authors:
Šedivá, Radka ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Šponer, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá společností Bohemia Hop a.s., společností, která obchoduje s nejkvalitnějším Žateckým chmelem, a která se dokázala prosadit na světovém trhu s chmelem. Společnost je zastoupena na mnoha trzích po celém světě, tato práce se ale věnuje především trhu čínskému, protože Čína je nejen z hlediska obchodu s chmelem trhem perspektivním a konstantně rostoucím. Cílem této práce je představit společnost Bohemia Hop, zanalyzovat současný trh s chmelem a porovnat marketingovou strategii společnosti, implikovanou v Číně a České republice. První kapitola se zabývá představením společnosti, které zahrnuje její historii, trhy, na kterých má společnost Bohemia Hop své zastoupení a produkty, se kterými společnost obchoduje. Druhá kapitola analyzuje současný stav na trhu s chmelem v Číně a České republice, zaměřuje se na odběratele a zákazníky společnosti Bohemia Hop na obou trzích. Třetí kapitola je pak zaměřena na marketingovou strategii společnosti Bohemia Hop na českém a čínském trhu. Čtvrtá kapitola zahrnuje SWOT analýzu. V závěru této práce jsou rozvedena možná doporučení pro společnost Bohemia Hop.This bachelor's thesis deals with the company Bohemia Hop a.s., a trading company that sells the Žatec hop of the highest quality and has managed to become a successful player in the world hop market. This company is represented in many world markets, but I decided to devote this thesis to the finese market, because the Chinese market is a very perspective and is constantly growing. The aim of this thesis is to introduce the company Bohemia Hop, analyse the current hop market and compare the marketing strategies of this company in the Chinese and Czech markets. The first chapter introduces the company, including its history,the markets the company is represented in and the products it trades. The second chapter analyses the current hop market in China and the Czech Republic and focuses on Bohemia Hop's customers in both markets. The third chapter is about the company's marketing strategy in the Chinese and Czech markets. SWOT analysis is included in the fourth chapter. The final part of the thesis covers possible recommendations for the Bohemia Hop Company.
Keywords:
Bohemia Hop a.s.; brewing industry; China; Great Beer Company; hop export; hop industry; hop trading; marketing mix; marketing strategy; SWOT analysis; the world market; the Žatec hop; Bohemia Hop a.s.; chmelařství; export chmele; marketingová strategie; marketingový mix; obchod s chmelem; pivovarský průmysl; společnost Great Beer; světový trh; SWOT analýza; Čína; Žatecký chmel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30377