Original title:
Americký pohled na podnikání v České republice
Translated title:
Czech business environment from American perspective
Authors:
Hanousková, Barbora ; Müllerová, Františka (advisor) ; Novotný, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je přiblížit americký pohled na podnikání v České republice. V první kapitole jsou popsány konkrétní možnosti měření podnikatelského prostředí. Ve druhé kapitole se zabývám kulturními dimenzemi a firemní kulturou. Třetí kapitola mapuje vývoj podnikatelského prostředí v České republice. Ve čtvrté kapitole je představen americký pohled prostřednictvím provedených dotazníků a rozhovorů.The aim of my bachelor thesis is to approach American perspective on business environment in the Czech Republic. The first chapter describes how to measure business environment. The second chapter depicts Hofstede's cultural dimensions and the firm culture. The third chapter focuses on the development of the Czech business environment. The fourth chapter presents American perspective, which is based on conducted survey and interviews.
Keywords:
business environment; cultural dimensions; firm culture; United States of America; firemní kultura; kulturní dimenze; podnikatelské prostředí; Spojené státy americké
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30349