Original title:
Komunikačné stratégie spoločnosti Subway
Translated title:
Communication strategy of the company Subway
Authors:
Jevičová, Katarína ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Šafránek, Bohumil (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Bakalárska práca je zameraná na rozbor komunikačnej stratégie firmy Subway. V prvej kapitole predstavuje spoločnosť, objasňuje jej formu podnikania a proces, akým postupne expandovala vo svete. Taktiež vymedzuje jej konkurenciu z globálneho aj lokálneho hľadiska. V druhej kapitole analyzuje marketingový mix a od tretej kapitoly sa zameriava na komunikáciu firmy. Najprv objasňuje firemnú komunikáciu a potom podnikovú hierarchiu a komunikáciu medzi jednotlivými pobočkami, ktorá prebieha na medzinárodnej úrovni. V poslednej kapitole sa analyzujú jednotlivé nástroje komunikačného mixu v Českej republike a vo vybraných krajinách v zahraničí.Bakalářská práce je zaměřená na rozbor komunikační strategie firmy Subway. V první kapitole představí společnost, objasní její formu podnikání a proces, jakým postupně expandovala ve světě. Zároveň vymezuje její konkurenci z globálního i lokálního hlediska. V druhé kapitole analyzuje marketingový mix a od třetí kapitoly se zaměřuje na komunikaci firmy. Nejdříve objasňuje firemní komunikaci a pak podnikovou hierarchii a komunikaci mezi pobočkami, která je na mezinárodní úrovni. V poslední kapitole analyzuje dílčí nástroje komunikačního mixu v České republice a ve vybraných zahraničních zemích.The bachelor thesis is focused on analysing the communication strategy of the company named Subway. The first chapter is introducing the company and explains the form of business and process of worldwide expansion. It also defines the competition from local and worldwide point of view. The second chapter is analysing the marketing mix and from the third part of the thesis it is focusing on the communication of the firm. At first it illustrates the company communication, clarifies the hierarchy inside the firm and communication between the departments, which is on international level. The last chapter is analysing particular marketing instruments of communication mix in Czech republic and in assorted countries.
Keywords:
corporate communication; marketing communication; Subway; firemní komunikace; marketingová komunikace; Subway
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15239