Název:
Význam pedagogiky Marie Montessori pro předškolní zařízení
Překlad názvu:
ImportanceofMariaMontessoriEducationforpre-primaryschools
Autoři:
SOUKUPOVÁ, Štěpánka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá pedagogikou Marie Montessori, jejím historickým vývojem, uplatněním v českém systému vzdělávání a jejím přínosem pro děti v předškolním věku. Práce popisuje nejdůležitější prvky a principy pedagogiky Marie Montessori a obsahuje také srovnání denního režimu v klasické mateřské škole a v Montessori předškolním zařízení. Praktická část uvádí výsledky vlastního průzkumu zaměřeného na využití pedagogiky Marie Montessori v současných rodinách. Průzkum se zabývá tím, jaké mají rodiče dětí v předškolním věku znalosti o této pedagogice, jestli děti předškolního věku navštěvují Montessori centra a zda využívají některé Montessori pomůcky také v domácím prostředí.The main areas covered in this thesis include Maria Montessori´s pedagogy, its historical development, its use in the Czech educational system and its benefits for children of pre-school age. The text describes the most important elements and principles of Maria Montessori´s pedagogy and includes a comparison of daily routine in classical pre-primary schools and Montessori centres. The practical part presents results of a research focused on the use of Maria Montessori´s pedagogy in today´s families. The research seeks to find out what knowledge of this pedagogy the parents have, whether the children of pre-school age attend Montessori centres and whether Montessori´s teaching aids are also used at home.
Klíčová slova:
alternativní škola; dítě v předškolním věku; klasická mateřská škola; Montessori centrum; Montessori pedagogika; Montessori pomůcky.; Předškolní věk; alternative school; child of pre-school age; classical pre-primary school; Montessori centre; Montessori´s pedagogy; Montessori´s teaching aids.; Pre-school age Citace: SOUKUPOVÁ, Štěpánka. Význam pedagogiky Marie Montessori pro předškolní zařízení. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/24019