Original title:
Sebehodnocení dětí na běžném typu střední školy a střední škole waldorfské - porovnání.
Translated title:
Comparison of self - image evaluation of students at common secondary and at Waldorf type school.
Authors:
MACHOVÁ, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce s názvem ?Sebehodnocení dětí na běžném typu střední školy a střední škole waldorfské ? porovnání? popisuje využívání studentského sebehodnocení a jeho metod na středních školách. Cílem práce je porovnávání situace na školách běžného typu a školách waldorfských. V teoretické části bylo sebehodnocení popsáno z pohledu psychologie a pedagogiky, byly shrnuty základní metody sebehodnocení a vliv stylu vedení učitele na sebehodnocení dospívajících. V praktické části práce bylo provedeno výzkumné šetření zabývající se otázkou jakým způsobem je sebehodnocení prováděno na středních školách běžného typu a waldorfských školách a jak danou problematiku vnímají studenti a jejich učitelé. Na základě získaných dat lze konstatovat, že podmínky pro používání sebehodnocení jsou na waldorfských školách příznivější.This bachelor work called "Comparison of Childrens´ self-esteem at Common types of secondary schools and at Secondary schools of Waldorf type " has been focussed on students´ self-esteem and its methodology.The target of the work is to compare what the situation in common secondary schools and secondary schools of Waldorf type is like. In the theoretical part is the problem of self-esteem observed from the point of pedagogy and psychology. Further it presents methods of self-esteem as well as the influence of teacher´s attitude dealing with self-esteem of adults. The practical part brings some results of the search which was done in both types of secondary schools included teachers and students view. Based on the gathered results it is obvious that Waldorf type of school has got better conditions for gaining Children´s self-esteem.
Keywords:
Adults; leadership style; secondary school; self-esteem; teacher´s attitude; waldorfs´s school; Adolescent; sebehodnocení; styl vedení; střední škola; waldorfská škola Citation: MACHOVÁ, Tereza. Sebehodnocení dětí na běžném typu střední školy a střední škole waldorfské - porovnání.. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23094