Original title:
Prezentační materiály vzdělávací instituce
Translated title:
Promotional materials of an educational institution
Authors:
Lišková, Martina ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Pokorný, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje současné požadavky kladené na moderní prezentační materiály vzdělávací instituce (vysoké školy/fakulty). Tyto požadavky budou specifikovány s ohledem na cílovou skupinu uchazečů o studium. Analýza bude zohledňovat hlavní aspekty dané problematiky (formální, obsahové, případně další). Součástí práce bude rešerše současného stavu dostupných podkladů v oblasti ekonomicko-manažerského vzdělání. Výsledkem práce budou doporučení pro vytvoření návrhů prezentačních materiálů vzdělávací instituce.Publication analyzes the actual requirements for modern promotional materials of an educational institution. These requirements will be specified with regard to target group -- university applicants. The analysis will reflect main aspects of this domain. This publication contains an exploration of facts in relation to the actual presentation materials created by economic and management universities. Result of this work are the recommendations on making concepts of promotional materials of an educational institution.
Keywords:
corporate design; corporate identity; graphics design; promotional materials; visual communication; corporate design; corporate identity; grafický design; prezentační materiály; vizuální komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/15157