Název:
Vývojové trendy na trhu spotřební elektroniky
Překlad názvu:
Developments at consumer electronics market (CE)
Autoři:
Troníček, Vladimír ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Čejka, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V této práci jsem provedl analýzu stavu trhu spotřební elektroniky v ČR po roce 1989, kdy byla ukončena etapa plánovaného hospodářství a vstoupily i do tohoto oboru tržní vztahy. Jako hlavní hypotézu uvádím, že i v dnešní době, kdy panuje velmi konkurenční prostředí a většina trhu je obsazena silnými nadnárodními řetězci, lze uskutečňovat myšlenku nezávislého obchodu. Zde tento stav popisuji a sleduji nové vývojové trendy. Zároveň mapuji současnou situaci a rozdělení trhu mezi největší prodejce. Věnuji se dostatečně také internetovému prodeji, který prochází dynamickým vývojem, ale přesto stále i významní obchodníci hledají cestu, jak provozovat společně oba typy prodeje -- klasický a obchod po síti. V závěru uvádím největší obchodníky na trhu a potvrzuji hypotézu, že i nezávislý obchodník může na tomto trhu spotřební elektroniky najít své místo a být úspěšný.In this task I performed the analysis of status of consumer electronics market in the Czech Republic after 1989 year when a phase of planned economy was finished and market relations also entered into this field. I hypothesize that also in nowadays when competitive environment dominates and most of the trade is occupied by strong transnational companies it is possible to realize the idea of independent business. I describe this state and follow new development trends. At the same time I do survey of present-day situation and division of market among the biggest sellers. I pay attention also to internet trading that goes through the dynamic development. But despite of this fact a businessmen keep on searching the way how to operate both of he sell types (classical and internet one) together. At the end of this task I introduce the biggest traders of the market and I confirm the hypothesis that also independent trader can find his place at consumer electronics market and became successful.
Klíčová slova:
nezávislí obchodníci; trh spotřební elektroniky; řetězce a kooperace; consumer electronics (CE); independent businessmen; strategic aliances
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/15058