Original title:
Sociální sítě v managementu - nástroje pro analýzu, uplatnění v managementu
Translated title:
Social Networks in Management - tools for analysis, application in management
Authors:
Lucký, Jiří ; Jelínek, Jiří (advisor) ; Voráček, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Sociální sítě - popis, principy a teoretická východiska, dynamika a možnosti jejich využití, zejména v oblasti managementu a marketingu; metody pro odhalování sociálních sítí a práce s nimi, dostupné SW nástroje; praktické uplatnění teoretických poznatků - analýza konkrétních dat, konstrukce sociální sítě a následné zpracování s ohledem na možná využití v managementu.Social networks - a description of principles and theoretical background, dynamics and possibilities of their use, particularly in management and marketing; methods for detection of social networks and work with them, the available software tools, the practical application of theoretical knowledge - analysis of specific data structures and social networks subsequent processing with regard to potential applications in management
Keywords:
network graph; social network; social relation; sociální síť; sociální vazba; síťový graf
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14824