Original title:
Virtuální tržiště vybraného know-how
Translated title:
Virtual markets of selected know how
Authors:
Jaroš, Marek ; Toman, Prokop (advisor) ; Svatá, Vlasta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavní rysy virtuálních tržišť a jejich typologii včetně B2B, B2C, B2G, C2C a C2B, obchodní modely, obchodí metody. Definice nového obchodního modelu založeného na obchodování s komoditou jako je duševní vlastnictví. Strategie vstupu na trh, měření úspěšnosti dosažení cílů strategie. Využití nového modelu v akademické sféře.First section is deseribing virtual market typology including business models and methods. In the second section there is designed new business model with special kind of commodity. Threre is also desribed how to enter market with new business model with appropriated strategy and how this new business model can cooperate with academic sphere.
Keywords:
Intelectual property; Internet Business model; Virtual market; Intelektuální vlastnictví; Obchodní model na internetu; Virtuální třžiště
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14777