Název:
Příčiny špatných studijních výsledků v předmětu 6MI211 -- Analýza dat
Překlad názvu:
The causes of poor learning results in the subject 6MI211 - Data Analysis
Autoři:
Ryšavá, Iveta ; Komárková, Lenka (vedoucí práce) ; Voráček, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je statisticky zpracovat data týkající se neúspěchu prezenčních studentů v předmětu Analýza dat a vhodně interpretovat získané výsledky. Zdrojem k naší bakalářské práci jsou studijní výsledky Analýzy dat a Matematiky pro ekonomy ze zimního semestru akademického roku 2006/2007 a 2007/2008 a především vlastnoručně vytvořený dotazník. Povaha sesbíraných dat vede na analýzu kvalitativních proměnných. Nejprve jsou popisovány data jednorozměrná, a to pomocí tabulek relativních a absolutních četností pro jednotlivé proměnné. Dále je pracováno s vybranými dvojicemi proměnných, tedy daty dvourozměrnými, která jsou zpracována ve formě kontingenčních tabulek a tyto tabulky jsou následně dále analyzovány. V práci jsou mimo jiné použity i testy nezávislosti a homogenity. Pro lepší pochopení a grafické znázornění jsou k tabulkám a testům použity grafy. Od naší bakalářské práce očekáváme, že zjistíme názory studentů o tomto předmětu a přijdeme na to, proč všem dělá takové problémy.The aim of this bachelor thesis is to statistically process data related to the failure of full time students in the subject Data Analysis and to appropriately interpret the acquired results. Resources to our work are the academic results based on Data Analysis and Math for economists from the winter semester of the academic year 2006/2007 and 2007/2008 and, in particular, a questionnaire formulated by ourselves. The nature of the data collected leads to the analysis of qualitative variables. First single data are described using a table of relative and absolute frequencies for each variable. In addition, we have worked with selected pairs of variables, namely the two-data which are processed in the form of contingency tables and these tables are then further analyzed. There are, inter alia, used tests of independence and homogeneity. For better understanding we have used the tables and the related tests are completed by graphs. From our bachelor thesis, we expect that we find the views of students on this subject and find out, why this subject causes so many problems for most of them.
Klíčová slova:
Analýza dat; návrhy řešení; názor studentů; příčiny neúspěchu; Data Analysis; Proposal for Resolution; The Causes of Failure; View of Students
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/14746