Original title:
Možnosti optimalizácie zákazníckych procesov v ZSSK, a.s.
Translated title:
Optimalisation options of customer processes
Authors:
Harušťáková, Pavlína ; Hykš, Ondřej (advisor) ; Caban, Ivan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca sa zaoberá vytvorením návrhov na možnosti optimalizácie zákazníckych procesov Železničnej spoločnosti Slovensko,a.s. V teoretickej časti definuje vybrané základné požiadavky manažérstva kvality, objasňuje pojem spokojnosť zákazníkov, meranie kvality, procesný prístup a zlepšovanie. Predkladá možnosti východísk optimalizácie zákaznických procesov, ktorými sú ich vymedzenie, dôkladná analýza a stanovenie merateľných kritérií a nakoniec navrhuje samotnú optimalizáciu. Práca naväzuje na dotazníkové šetrenie v bakalárskej práci.Diplomová práce se zaobírá vytvořením návrhů na možnosti optimalizace zákanických procesů ve Železniční společnosti Slovensko,a.s. V teoretické části práce definuje vybrané základní požadavky manažerstva kvality,objasňuje pojem spokojenost zákazníků,měření kvality,procesní přístup a zlepšování. Nastiňuje možnosti východisk optimalizace zákaznických procesů, kterými jsou jejich vymezení,důkladná analýza a stanovení měřitelných kritérií a nakonec navrhuje samotnou optimalizaci. Práce navazuje na výsledky dotazníkového šetření bakalářské práce.The graduation theses deals with producing the draft for optimalisation options in Slovak Railway Company. The theses in theoretical part defines chosen basic requirements of Quality Management,defines the notions as customer satisfaction, measurement of quality, process management and improvement. It outlines the options for optimalisation bases of customer processes, that are determination, precise analysis and formulation of measurable criteria and finally proposes the optimalisation.The theses is connected with the results of questioning in bachelor theses.
Keywords:
customer; measurable criteria; optimalisation; process; process map; quality; kvalita; měřitelné kritéria; optimalizace; proces; procesní mapa; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14665