Original title:
Business environment, cultural characteristics and business practices of the Dutch market, cooperation with CR
Translated title:
Podnikatelské prostředí, kulturní specifika a obchodní zvyklosti nizozemského trhu, spolupráce s ČR
Authors:
Fránová, Alžběta ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Adam, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The first chapter describes the general characteristics of the Dutch market from the perspective of the historical, political or economic position. In the second chapter I deals with specific cultural habits of both countries (the Netherlands and the Czech Republic) with a focus on conflicts in the negotiations and cultural differences. The last chapter is devoted to the practical example of Czech company cooperating with the Dutch company. In addition, more present outlined the emergence of cooperation, as is currently developing a partnership and future perspectives.V první kapitole popisuji obecné charakteristiky nizozemského trhu z pohledu historické, politické či ekonomické pozice. Ve druhé kapitole se již věnuji konkrétním kulturním specifikům obou zemí (Nizozemska i České republiky) se zaměřením na konflikty v jednáních a kulturních odlišnostech. Poslední kapitola je věnována praktickému příkladu české firmy spolupracující s nizozemskou společností. Dále uvádím bližší nastínění vzniku jejich spolupráce, jak se aktuálně vyvíjí vzájemné partnerství a výhledy do budoucna.
Keywords:
business environmnet; cultural habits; the Netherlands; kulturní zvyklosti; Nizozemsko; podnikatalské prostředí
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14635