Original title:
Analýza reklamací ve společnosti Black and Decker
Translated title:
Complaint analyse in Black and Decker
Authors:
Zrůstová, Pavla ; Hůlová, Marie (advisor) ; Chvojková, Helena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první části je provedena jednoduchá analýza přijtaých reklamací v letech 2005 - 2008. Cílem analýzy je nalezení nejproblematičtějších míst v systému managementu jakosti z pohledu reklamací. V druhé části jsou řešeny jednotlivé reklamace, které společnost Black and Decker přijala v roce 2008. Výsledkem práce je stanovení návrhů a opatření pro zlepšování celého managementu jakosti ve společnosti.This thesis is divided into two parts. First part includes simple analyse of recieved complaints in 2005 - 2008. Target of this tehsis is finding of the most problematic places in system of quality management by the way of complaints. In second part are solved individual complaints taken in 2008. Effect of this thesis is formulation of proposals and actions for improvement of whole quality management system in Black and Decker.
Keywords:
analyse; complaint; improvement; analýza; reklamace; zlepšování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14570