Original title:
Le secteur de la parfumerie en France
Translated title:
The sector of parfumery in France
Authors:
Chodounská, Kateřina ; Kozmová, Jana (advisor) ; Müllerová, Františka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
fre Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[fre][cze][eng] Dans l'introduction, il y a une courte description de l'histoire de la parfumerie en France. La partie principale parle des tendances dans le secteur de la parfumerie en France au XXe siecle. Elle se concentre surtout sur la role de la distribution, de "outsourcing" et du role des TNC sur le marché.Práce v úvodu stručně mapuje historii sektoru parfumérie ve Francii. V hlavní části se pak zaměřuje na současné trendy v tomto sektoru a odlišnosti od původních trendů u jednotlivých složek finálního produktu podle marketingových 4P. Vysvětluje hlavně přechod od "artisants" k velkým firmám, roli distribuce, reklamy apod.The introduction is focused on the brief description of the history of the sector of parfumery in France. Then, in the main part, it focuses on the explanation of the development of the main trends in the sector of parfumery, specially the role of the transnational corporations, distribution, outsourcing etc.
Keywords:
4P; Parfum; Role of TNC; 4P; Nadnárodní firmy; Role outsourcingu a distribuce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14391