Original title:
Interní komunikace ve společnosti Moeller
Translated title:
Internal Communication of Company Moeller
Authors:
Kubánková, Šárka ; Machková, Hana (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Interní komunikace ve společnosti Moeller Elektrotechnika s.r.o. se zabývá způsobem komunikace mezi mateřskou a dceřinou společností. V první části diplomové práce jsou blíže popsány jednotlivé společnosti, které se podílejí na vytváření celé interní komunikace, jedná se o Moeller GmbH, Eaton a Moeller Elektrotechnika s.r.o. V další části je teoreticky popsána problematika interní komunikace jako takové, je zde popsáno, k čemu je interní komunikace dobrá, jaké přináší výhody, jaké komunikační formy se používají atd. Na závěr je zde popsáno, jak je nastavena komunikace v mezinárodní společnosti Moeller Elektrotechnika s.r.o., jaké komunikační nástroje se používají, jak jsou zaměstnanci přijímány. Samotný závěr je věnován dotazníku, který měl za úkol zjistit, jak zaměstnanci hodnotí zásady firemní kultury, a to v provnání s rokem 2005 a 2008.Thesis Internal Communication of Company Moeller Elektrotechnika Ltd. deals with the way of communication between controlling company and its subsidiary. In the first part there are described in more details the individual companies which are involved in the creation of the whole internal communication, it is Moeller GmbH, Eaton and Moeller Elektrotechnika Ltd. In the next part there is a theory that describes the issue of internal communication as such, its benefits, forms, etc. Finally, there is described setting of communication in international company Moeller Elektrotechnika Ltd., then what communication tools are used, and how they are accepted by employees. The conclusion is devoted to the questionnaire which had the task to find out how employees evaluate the principles of corporate culture as comparison to the years of 2005 and 2008.
Keywords:
communication form; internal communication; international company; forma komunikace; interní komunikace; mezinárodní společnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14351