Original title:
Výukové systémy - e-learning
Translated title:
Learning systems - e-learning
Authors:
Ježdíková, Renata ; Pokorný, Pavel (advisor) ; Jelínek, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití výukových systémů v rámci e-learningu, především systému Moodle, který je používán na Fakultě managementu v Jindřichově Hradci VŠE v Praze. První část je věnována představení e-learningu. Je zde uvedena definice e-learningu, popsány jeho základní složky, standardy a historický vývoj a zhodnoceny jeho klady, zápory, příležitosti a hrozby. Dále jsou zde zmíněny současné trendy a nově využívané technologie a rozděleny výukové systémy na lokální a webové. V závěru první části je popsán Learning Management System Moodle, jeho historie, využitelnost a jeho vlastnosti a jejich případné zlepšení. Ve druhé části je poukazováno na praktické využití systému Moodle na školách. Hlavní bod praktické části je zaměřen na grafickou stránku systému Moodle, jehož součástí je jednoduchý manuál, jak změnit a vytvořit nové motivy v Moodle, a vyhotovení tří vlastních motivů.The bachelor thesis is focused on the use of educational systems in the context of e-learning, especially the system Moodle, which is used at the Faculty of Management in Jindrichuv Hradec of The University of Economics in Prague. The first part is devoted to the presentation of e-learning. There is introduced a definition of e-learning, its basic components, standards, and historical development, and assessed the advantages and disadvantages. There are also discussed current trends and new technologies used. At the end of the first part describes the Learning Management System Moodle, its history, and the usefulness of its properties and some improvements. In the practical part is noted for practical use Moodle system for schools. The main point of thesis is focused on the graphics of the system Moodle, which is a simple guide on how to change and create new themes in Moodle, and three copies of my own themes.
Keywords:
blended learning; e-learning; LMS; Moodle; blended learning; e-learning; LMS; Moodle
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14334