Original title:
Faktor originality v reklamě
Translated title:
Factor of originality in advertising
Authors:
Ešner, Rudolf ; Černá, Jitka (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce pojednává o využívání originálních přístupů v reklamách. Zabývá se otázkami, jakou roli hraje v reklamě faktor originality, kdy a proč jej využívají zadavatelé kampaní, jak s ním pracují tvůrci reklamy, jak ho vnímají spotřebitelé a které další prvky obecně v sobě skrývá. Práce přibližuje vztah reklamy a originality, popisuje a zkoumá praktické situace, kdy může být originalita v reklamě využita jako významná konkurenční výhoda.The bachelor thesis deals with exploitation of original attitudes in advertising. The thesis solves answers, what role plays the factor of originality in advertising, when and why firms use that factor, how creators work with it, how consumers perceive the factor and what other elements it generally contains. The bachelor thesis qualifies relationship of advertising and originality, describes and probes practical situations, when originality in advertising can be used as a serious competitive advantage.
Keywords:
advertising; advertising campaign; buzzmarketing; creativity; guerilla marketing; originality; viral ad; buzzmarketing; guerilla marketing; kreativita; originalita; reklama; reklamní kampaň; virální reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14267