Original title:
Štrukturálne fondy a železničná doprava v Európskej únii
Translated title:
Structural funds and rail transport in the EU
Authors:
Minarovič, Karol ; Abrhám, Josef (advisor) ; Bič, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Tento článok popisuje postupy riadenia a ciele finančných zdrojov vo vzťahu k železničnej doprave. Okrem Kohézneho fondu a Európskeho fondu pre regionálny rozvoj, práca definuje aj alternatívne zdroje pre EÚ železnice ako TEN-T a Marco Polo, pôžičky EIB a EBOR, alebo PPP. Teoretická časť je podporovaná praktickými príkladmi železničných projektov. Analýza dosiahnutých výsledkov je tiež obsiahnutá v tejto práci.Tato práce popisuje postupy řízení a cíle finančních zdrojů ve vztahu k železniční dopravě. Kromě Fondu soudržnosti a Evropského fondu pro regionální rozvoj, práce definuje i alternativní zdroje pro EU železnice jako TEN-T rozpočet, Marco Polo, EIB, EBRD, nebo PPP. Teoretická část je podporována praktickými příklady železničních projektů. Analýza dosáhnutých výsledků je rovněž obsažena v této práci.This paper describes the management procedures and policy objectives of financial sources in relation to rail transport. Besides the Cohesion Fund and the European Regional Development Fund, this paper defines a variety of alternative sources suitable for EU railways such as TEN-T or Marco Polo, the EIB and the EBRD loans or PP. The theoretical part is supported by real-life examples of rail transport projects. An analysis of the project achievements in terms of outputs and outcomes is also provided in this paper
Keywords:
rail transport; the Cohesion Fund; the European Regional Development Fund; Evrópsky fond pro regionální rozvoj; Fond soudržnosti; železniční doprava
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14143