Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,850 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Významné osobnosti a události české historie
Dimitrová, Michaela
Postoje občanů související s českou historií mapovalo Centrum pro výzkum veřejného mínění ve svém říjnovém šetření. Nejdříve nás zajímalo, koho Češi považují za největší českou osobnost a dále také, kterou z uvedených historických epoch by označili za vrcholné období našich dějin. Podobně pak v souvislosti s 20. stoletím měli respondenti jmenovat tři události od konce první světové války, které jsou v jejich očích pro český národ nejvýznamnější.

Předběžné výsledky modelování rázové napjatosti hlasivek s použitím aeroelastického modelu produkce hlasu
Horáček, Jaromír ; Laukkanen, A. M. ; Šidlof, Petr
Hlasoví profesionálové např. učitelé mají často problémy se svým hlasem. Proto je potřeba více informací o biomechanických silách ve vztahu k produkci hlasu tak, aby bylo možno stanovit bezpečné limity pro používání hlasu v různých profesích. Rázová napjatost je definována jako rázová síla dělená kontaktní plochou hlasivek při jejich nárazu. Rázové napětí je důležitá proměnná pro kvantifikaci mechanického namáhání hlasivkové tkáně během hlasového projevu.

Historický vývoj systému input-output tabulek na území České republiky
Kieslichová, Kateřina ; Zbranek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sixta, Jaroslav (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat historický vývoj systému input-output tabulek na území České republiky. První část je zaměřená na důležité osobnosti které ovlivnily vývoj systému input-output tabulek, na historický vývoj standardů národního účetnictví z hlediska systému input-output tabulek a v neposlední řadě i na konstrukci a použití systému input-output tabulek. Druhá část práce je zaměřena na praktické využití symetrických input-output tabulek. Obsahuje obecné vzorce, podle kterých se počítají různé analýzy. V této části je provedena jednoduchá input-output analýza, která zkoumá modelovou situaci zvýšení investic do produktů stavebnictví pomocí symetrických input-output tabulek sestavených podle různých standardů..

Rozvoj výtvarné tvořivosti prostřednictvím projektové metody
MACHÝČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá tvořivostí obecně a rozvojem tvořivosti dětí v období dospívání prostřednictvím projektové metody. Teoretická část popisuje pojem tvořivost, její faktory a úrovně. Dále charakterizuje pojmy: tvůrčí činnost, tvorba, tvůrčí myšlení, tvůrčí potenciál a tvůrčí zkušenost. Poté rozebírá význam tvořivosti pro život jedince i pro celou společnost. Charakterizuje také typ tvořivého člověka, popisuje tvořivost pedagogickou a nabízí možnosti, jak tvořivost podporovat. Následující část shrnuje možnosti rozvoje tvořivého myšlení a rozvoje vlastností důležitých pro rozvoj tvořivé osobnosti. Další kapitola se věnuje charakteristice projektové metody. Popisuje její historii a poté se zaměřuje na vztah projektu a problému, vyzdvihuje efekty projektové výuky a její základní principy. Zaměřuje se také na fáze průběhu projektu a přehled typů projektů. V dalších kapitolách je popsán předmět výtvarná výchova, její charakteristika, hlavní cíle předmětu, metody a formy vyučování výtvarné výchovy. Je popsán také vývoj výtvarného projevu a tzv. krize výtvarného projevu. Dále práce popisuje volný čas, výchovu mimo vyučování a její instituce, souvislost volného času s životním stylem a hodnotovou orientací. Poslední kapitola se zaměřuje na období dospívání, zejm. na pubescenci. Praktická část obsahuje popis výtvarného projektu, který je rozdělen do několika tvořivých aktivit. Tato část je zaměřena hlavně na podporu spontánního vyjádření skupiny.

Didaktika výchovy ke zdraví na 1. stupni ZŠ
NÁDVORNÍKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá didaktikou Výchovy ke zdraví na 1. stupni ZŠ. První teoretická část je zaměřena na analýzu související literatury. Pozornost je věnována jednotlivým tématům učiva Výchovy ke zdraví. Součástí je charakteristika období mladšího školního věku a charakteristika výukových metod. Hlavní náplní druhé části práce je komparace dívek a chlapců při osvojování učiva Výchovy ke zdraví. Komparace byla provedena dotazníkovým šetřením. Zjištěná data byla procentuálně zpracována.

Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze waldorfskou pedagogiku využít ve skautském oddíle?
Vondrušková, Josefína ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Téma mé práce zní: Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze využít waldorfskou pedagogiku ve skautském oddíle? Proto se snažím ve své práci porovnat přístup Steinerovi pedagogiky a skautingu k výchově dětí. Cílem mé práce je nalézt shodné prvky a rozpory obou přístupů a tím zjistit, jestli je možné aplikovat waldorfský přístup do skautských oddílů. Ve své práci čerpám především z dlouholetých zkušeností s vedením skautského oddílu a v oblasti waldorfské pedagogiky především z teoretických znalostí nalezených v dostupné literatuře. Zabývám se lehce současnými požadavky na volný čas dětí, protože mou prací se zároveň snažím nalézt možnost modernizace skautské výchovy tak, aby byla zajímavá i pro současné děti. Jednu z možnosí vidím právě ve využití této pedagogiky. Po určení požadavků na volnočasové aktivity se snažím komplexně charakterizovat skautskou metodiku, jednotlivé důležité oblasti pro praxi. Stejným způsobem popisuji waldorfskou pedagogiku a antroposofický přístup k výchově. V poslední kapitole pak porovnávám oba přístupy, shodné momenty a rozdíly. Docházím k závěru, že oba přístupy si v základním pojetí neodporují, obě výchovy se snaží vychovat jedince ke svobodě a osobitosti ve všech čtyřech dimenzích člověka (psychologická, biologická, sociální a spirituální). Přestože...

Osobnostní typologie při volbě povolání
Buriánková, Veronika ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Maňák, Radim (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat význam osobnostní typologie při volbě povolání. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení souvisejících pojmů, shrnutí poznatků týkajících se osobnostní typologie a seznámení s vybranými teoriemi zabývajícími se osobnostní typologií. Zvláštní pozornost je věnována typovému indikátoru MBTI, který je následně využit v praktické části práce. Na teoretickou část navazuje část metodická, která vymezuje jednotlivé etapy výzkumného šetření a spolu s teoretickou části slouží jako podklad pro praktickou část. V rámci praktické části je analyzována problematika typologie osobnosti při volbě povolání prostřednictvím výzkumného šetření a následně je uvedena interpretace zjištěných výsledků.

Podnikatelský projekt rodinné vzdělávací centrum
Bahushevich, Alena ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Mísař, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu pro nově vznikající předškolní zařízení - Rodinné vzdělávací centrum, jehož hlavní činností bude provoz mateřské školy a pořádání vzdělávacích programů a kurzů pro děti a dospělé. Teoretická část práce je věnována popisu významu podnikatele a firem ve společnosti, vymezení základních náležitosti podnikatelského plánu a charakteristice předškolního systému vzdělávání v České republice včetně uvedení dostupných alternativních metod výuky. Praktická část je aplikací získaných teoretických poznatků při sestavení podnikatelského projektu. V této části je na základě analýzy trhu, marketingového a finančního plánu hodnocena životaschopnost a konkurenceschopnost podnikatelského záměru.

Křížová cesta aneb poslední cesta Ježíše Krista
TEPLÁ, Veronika
Ve své diplomové práci jsem se pokusila uchopit problematiku křížových cest nejen po stránce výtvarné, ale trochy i po té duchovní. Obě strany mě fascinovaly. V úvodu se stručně zabývám obecně vývojem postavení náboženství ve společnosti a trochu se dotknu i lidové zbožnosti a s ní souvisejících poutí, na kterých se okolo svátků velikonočních často uplatňovala pobožnost křížové cesty. Stěžejní je však samotné chápání křížové cesty v rovině duchovní a výtvarné, její vývoj, podoba a kodifikace. Následuje moje pojetí poslední cesty Ježíše Krista a její výtvarná podoba. Tato podoba však není nijak nahodilá, ale koresponduje s prostorem kaple sv. Antonína. Autorem tohoto architektonického skvostu je architekt Ladislav Kuba a odráží se v něm pojetí současné architektury.

Připomínky k počátkům některých ústavů
Trkal, Viktor
Práce obsahuje osobní vzpomínky autora na okolnosti, události a významné osobnosti, které provázeli vznik ČSAV. Pozornost je věnována i období, které založení této instituce předcházelo.