Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nekalé obchodní praktiky při distančním sjednávání spotřebitelských smluv
Řezníčková, Nikola
Tato bakalářská práce se zabývá nekalými obchodními praktikami, které podnikatelé používají vůči spotřebitelům při sjednávání spotřebitelských smluv komunikačními prostředky na dálku. Rešeršní část je věnována především právní úpravě této problematiky a organizacím hájícím spotřebitelova práva. Analytická část je věnována konkrétním příkladům z praxe, na základě kterých je vytvořeno závěrečné doporučení k minimalizaci nežádoucích ekonomických dopadů na spotřebitele a rizik spojených s uzavíráním smluv distančním způsobem.
Právní ochrana spotřebitele
VACHOVÁ, Markéta
Cílem práce je vymezit základní pojmy z oblasti ochrany spotřebitele, analyzovat současnou právní úpravu vztahující se k ochraně spotřebitele a provést její komparaci s předchozí právní úpravou. Na základě zjištěných nedostatků a nepřesností jsou zde navrženy náměty de lege ferenda. Praktická část je zaměřena na předváděcí akce.
Ochrana spotřebitele při poskytování služeb elektronických komunikací
KOPETOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá ochranou spotřebitele v elektronických komunikačních službách. Cílem práce je seznámení se základními právními instituty ochrany práv stanovených českým právním řádem na ochranu spotřebitele jako slabší smluvní strany v rámci smluvních vztahů uzavíraných s poskytovateli elektronických komunikačních služeb, jejichž hlavními představiteli jsou mobilní operátoři. Popisuje také celý proces od jednání před uzavřením smlouvy, jejím ukončení až po případné řešení sporů. Praktická část je zaměřena na ověření znalostí a informovanosti běžných občanů s rozsahem jejich spotřebitelských práv a povinností. A to při uzavírání smluv s poskytovateli služeb elektronických komunikací s využitím dotazníkového šetření a jeho následného vyhodnocení.
Spotřebitelský úvěr a ochrana spotřebitele
Petr, Tomáš ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou spotřebitelského úvěru a ochrany spotřebitele. Cílem této práce je analýza nového zákona o spotřebitelském úvěru, který přináší podstatné změny v poskytování spotřebitelských a hypotečních úvěrů. Autor se věnuje vývoji právní úpravy spotřebitelského úvěru v minulých letech a porovnává nový zákon s předchozí legislativou. Diplomová práce porovnává vybrané bankovní a nebankovní poskytovatele spotřebitelských úvěrů a hodnotí parametry jednotlivých nabídek spotřebitelských úvěrů na bydlení. Poslední kapitola je věnována předpokládanému vývoji počtu exekucí v kontextu nové právní úpravy spotřebitelského úvěru s důrazem na ochranu spotřebitele.
Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na nekalé obchodní praktiky
Rysová, Markéta ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Ochrana spotřebitele je tématem, které je v současné době stále aktuálnější, neboť běžný zákazník se musí potýkat s celou řadou případů nezákonného jednání ze strany podnikatelů. Cílem této bakalářské práce proto bylo přiblížit, s jakými protiprávními obchodními praktikami se lze setkat, a jak je možné se proti nim bránit. Snahou autorky bylo touto prací přispět k větší informovanosti spotřebitele a tím zvýšit jeho ochranu. Za tímto účelem byla podrobně představena problematika ochrany spotřebitele, zákony České republiky a směrnice Evropské unie věnující se tomuto tématu, i konkrétní případy nekalých obchodních praktik a následných soudních sporů. Tezí této bakalářské práce bylo, že zákony České republiky i normy Evropské unie chrání spotřebitele dostatečně, avšak spotřebitel sám o nich není dostatečně informován. Teze byla analýzou současného stavu ochrany spotřebitele v ČR a EU potvrzena. Závěrem této práce proto je, že by odpovědné české a unijní orgány měly věnovat více pozornosti vzdělávání spotřebitelů, neboť informovanost je podstatnou součástí ochrany spotřebitele proti nekalým obchodním praktikám.
Ochrana spotřebitele
HRBKOVÁ, Vendula
Cílem celé práce bylo nastínit obraz historie a vývoje ochrany spotřebitele v České republice a vývoj implementace standardů a směrnic Evropské unie do české legislativy. S tématikou také souviselo vymezení základních pojmů, práv a povinností a nejdůležitějších zásad a zachytit přístup k ochraně spotřebitele jak ze strany státních institucí, tak také organizací zabývajících se ochranou spotřebitele přímo.
Analýza spotřebitelských organizací ve Francii
Peterková, Lucie ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Dudák, Pavel (oponent)
Diplomová práce poskytuje pohled na současný stav ochrany spotřebitele a spotřebitelských organizací v České republice a ve Francii. Obsahuje podrobnou analýzu činnosti konkrétní české a francouzské spotřebitelské organizace a na základě průzkumu realizovaného mezi českými spotřebiteli navrhuje spotřebitelským sdružením řešení vedoucí ke zkvalitnění a rozšíření nabídky jejich služeb.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.