Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,019 záznamů.  začátekpředchozí946 - 955dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Role středisek výchovné péče v rámci prevence rizikového chování
ŘÍHÁČKOVÁ, Věra
Cílem bakalářské práce bylo vypracování preventivního programu pro konkrétní základní školu, reagující na její aktuální situaci a oblast rizikového chování ve městě. Základní škola se nachází v obvyklém městě, kde je průměrná sociální úroveň. Škola stojí v klidné čtvrti a slouží dětem z celého města a okolních vesnic. Je dobře materiálně zajištěna a žáci se v ní proto cítí dobře. Jelikož se už v minulosti zde šikana objevila, vypracovala jsem preventivní program proti šikaně pro šestý ročník základní školy. Šestý ročník sem si vybrala proto, že je jednou z nejrizikovějších skupin na základní škole. Většinou do něj přicházejí žáci noví a vznikají zde třídy atletické, ve kterých mají žáci sklony k sebeprosazování se, a ti málo úspěšní či naopak velmi úspěšní se mohou stát obětí šikany. Hlavním cílem programu je, aby žáci uměli mezi sebou komunikovat a měli ve svém třídním pedagogovi oporu. Preventivní program je dlouhodobý a komplexní. Do programu byly zvoleny aktivity (hry) seznamovací, komunikační, na utužování vztahů, morální, pohybové a zábavné. Všechny zvolené hry měly za cíl dosáhnout kladného vztahu mezi žáky, aby uměli spolu komunikovat a řešit různé problémy. Žáci by měli mít ve svém třídním učiteli oporu, proto by se do dění her měl zapojovat i on. Hodnocení preventivního programu probíhá průběžně a závěrečně pedagogy i žáky. Průběžné hodnocení je zakomponováno do třídnických hodin, kde žáci odpovídají na dané otázky a jednou za 2 měsíce metodik prevence realizuje s žáky sociometrii. Dále pedagog celý rok žáky sleduje a při výskytu problému ve třídě začne s třídou pracovat. Závěrečné hodnocení probíhá na konci školního roku, kdy si žáci zahrají hru na komunikaci a řešení různých problémů a díky tomu pedagog zjistí, zda byl či nebyl preventivní program účinný. Celý vypracovaný preventivní program byl nabídnut základní škole, pro kterou byl vypracován.
Postoje začínajících pedagogů
NETRVALOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá osobností a postoji začínajících pedagogů, konkrétně pedagogů volného času působících ve školních družinách a pedagogů působících na prvním stupni základních škol v Plzeňském kraji. V práci jsou rozebírány základní termíny, týkající se pedagogů a pedagogů volného času, požadavky na ně a jejich postoje. Z teoretických poznatků vznikly požadavky na kvalitativní výzkum, který byl proveden prostřednictvím interview. Ve vlastním výzkumu jsou analyzovány postoje začínajících pedagogů v Plzeňském kraji, rozdíly vyplývající z polohy základních škol a školních družin a rozdíly mezi pedagogy prvního stupně základních škol a pedagogy volného času ze školních družin. V závěru práce jsou prezentovány výsledky výzkumu, kdy byly zaznamenány značné rozdíly mezi začínajícími pedagogy základních škol a školních družin. Značnou roli při ovlivňování postojů začínajících pedagogů hraje prostředí, kde působí a také přístup vedení škol.
Postoj rodičů k odložené školní docházce dítěte.
BÍLÁ, Martina
Práce se zaměřuje na postoj rodičů k odložené školní docházce dítěte. V teoretické části se autorka zabývá pojmy školní zralost, školní připravenost, školní nezralost a problematikou odkladu školní docházky. V praktické části jsou popsány diagnostické metody posuzování školní zralosti, které používá Pedagogicko-psychologická poradna v Českých Budějovicích (PPP). Dále je popsána komunikace pracovníka PPP s dítětem a s rodiči. Na základě dostupných informací o rodičích, které má PPP k dispozici, jsou analyzovány typy rodičů podle přístupu k odložené školní docházce dítěte.
Přírodopisné znalosti žáků 9. tříd městských základních škol
NOVÁKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá testováním znalostí přírodopisu u žáků 9. ročníků základní škol prostřednictvím didaktického testu. Výstupní znalosti z přírodopisu byly testovány u 118 žáků (z toho 67 chlapců a 51 dívek) na Příbramsku a Mirovicku . Nelepších znalostí žáci dosáhli v oblasti zoologie, nejnižších v oblasti neživá příroda. Výsledky práce byly porovnávány s výsledky průzkumu na základních školách v Brně, na Příbramsku, v Kolíně a v Jižních Čechách.
Panteon heraldických figur jako cesta k logotypu
MACOUN, Ondřej
Anotace Ve své práci se věnuji heraldice jako vědě dvou světů. V první části je představena ve své historizující funkci. Je zde stručně vymezen její původ, vývoj a význam pro současnou společnost spolu s hlavními pravidly pro tvorbu znaků jakožto heraldických artefaktů. V další části je popis heraldiky jakožto specifického druhu výtvarného umění s jasně stanoveným řádem. Součástí práce je také konvolut deseti kresebných prací s tématem heraldických figur, které vycházejí z heraldické tradice, ale svým zpracováním se blíží své modernější podobě ve formě logotypů. Jejich popis a postup práce je obsažen v praktické části spolu s návrhem využití heraldiky jako inspiračního zdroje pro výuku výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol.
Výuka základů programování v prostředí Scratch
KREJSA, Jan
Práce se zabývá výukou programování na základních školách v programu Scratch. Teoretická část obsahuje průzkum, který byl proveden pomocí dotazníku na základních školách a který ukazuje skutečnosti týkající se výuky programování. Dále je Scratch porovnán s programy Baltík a Imagine Logo, které se nejvíce používají na základních školách pro výuku programování. Práce také obsahuje analýzu materiálů dostupných pro výuku Scratch. Výsledky analýzy výukových materiálů jsou graficky zobrazeny v přehledném grafu. Na základě této analýzy je vytvořen postup výuky, který je rozdělen do dvanácti témat. Pro každé téma je vytvořen žákovský list a metodické pokyny pro učitele.
Praktické poznávání přírody ve výuce na základních školách
TVAROHOVÁ, Eliška
Bakalářská práce zjišťuje, do jaké míry je začleněno praktické poznávání přírody do výuky přírodopisu na základních školách a na nižším stupni víceletých gymnázií. V závislosti na individualitě jednotlivých škol lze konstatovat, že praktické činnosti probíhají na všech zkoumaných školách v odlišné míře rozsahu a četnosti. Zároveň byla zjištěna i variabilita zájmů žáků o určitá témata v biologii i zájem o rozvíjení vlastních dovedností v souvislosti s praktickými činnostmi během aktivizujících vyučovacích hodin.
Domácí experiment při výuce fyziky na ZŠ
ČERVENKA, Petr
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zvyšování motivace žáků základních škol pro předmět fyzika, se zaměřením na přípravu k výuce fyziky formou domácích experimentů. Práce si klade za cíl vytvořit sadu pracovních listů a podpůrného didaktického materiálu jako prostředku, který by mohl zvýšit zájem žáků základních škol o výuku tohoto předmětu a stát se významným motivačním prvkem. Při tvorbě pracovních listů bylo čerpáno z teoretických základů dané oblasti, z výsledků výzkumných šetření týkajících se této problematiky i z výsledků vlastního šetření, které posuzuje postoje žáků i rodičů k domácí experimentální činnosti. Domácí experimentální činnost prokazatelně podporuje rozvoj fyzikálního myšlení, smyslového vnímání, tvořivosti, rozvíjí vybrané klíčové kompetence a aktivizuje zájem o fyziku jako vědní obor. Žáci samostatně objevují dosud nepoznané skutečnosti, což představuje základ autentického poznávání zákonitostí přírody člověkem.
Pasivní a aktivní kouření a jeho prevence u žáků na ZŠ
TOŠNEROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce nese název Pasivní a aktivní kouření a jeho prevence u žáků na ZŠ. Je rozdělena do několika částí, z nichž jednu tvoří podrobný popis vzniku pasivního kouření, další částí je rozbor dopadů a zdravotních následků na lidský organizmus vlivem aktivního a pasivního kouření, rozdílů mezi nimi a v neposlední řadě také přehled látek obsažených v cigaretovém dýmu. Pasivní kouření v dnešní době patří mezi nejrozšířenější globální společenské problémy a vůbec nejohroženější skupinou mezi všemi pasivními kuřáky jsou děti žijící v domácnosti s aktivními kuřáky. Děti, které navštěvují pravidelně základní školu, jsou další velmi specifickou skupinou. Aktivní kouření je totiž na základních školách velmi rozšířeným jevem a proto se v této bakalářské diplomové práci podrobně hovoří o prevenci kouření, jejím významu a možnostech. Poslední částí práce je tedy výzkum realizovaný na vzorce 80 respondentů žáků ZŠ, zkoumá se v něm jejich věk, rodinné zázemí a především zkušenost s kouřením a znalost jeho negativních dopadů na zdraví. Součástí výzkumu je i rozhovor s metodikem prevence na vybrané škole, z něhož se dozvídáme, jak velkou roli při prevenci kouření dětí sehrává škola a rodina. Závěr představuje podrobný rozbor získaných informací a výsledků.
Jemnická škola v letech 1952-1970
HABROVÁ, Vendula
Práce se zabývá popisem života žáků na Základní škole v Jemnici v letech 1952-1970, v době komunismu. Jednotlivé kapitoly se konkrétněji zaměřují na život žáků na škole. Ředitelé a učitelé, kteří na škole působili. Žáci, jejich výuka a kam odcházeli po ukončení školy. Jak žáci trávili čas mimo vyučování, v jakých organizacích a zájmových kroužcích se scházeli. Dále se z práce dozvíme, jaké oslavy výročí a svátky se v tehdejší době slavily a jaké mimořádné události se odehrály. Práce odhaluje i politickou situaci a to, jak působila na život ve škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,019 záznamů.   začátekpředchozí946 - 955dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.