Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociokulturně znevýhodnění žáci a škola v jejich životě
Vondrová, Eliška ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu místa školy a vzdělání v životě socio-kulturně znevýhodněných žáků. Vybraná sedmá třída v jedné vyloučené lokalitě je tu popsána z hlediska svého socio-kulturního složení a dalších charakteristik dětí, které ji navštěvují. Z metod je použit především polořízený rozhovor na téma, co pro děti škola znamená, jaký má pro ně vzdělání smysl a jak vypadá jejich každodenní život i představy o budoucnosti. Pomocí interview se třídní učitelkou jsou nejprve stanoveny jednotlivé profily všech dětí ve třídě. Tyto profily jsou postupně doplňovány sběrem dat pomocí otevřených dotazníků, rozhovorů a dokumentačního materiálu. Výsledkem je kvalitativní obraz školní docházky a života dětí v takto specifickém prostředí.
Sociokulturně znevýhodnění žáci a škola v jejich životě
Vondrová, Eliška ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu místa školy a vzdělání v životě socio-kulturně znevýhodněných žáků. Vybraná sedmá třída v jedné vyloučené lokalitě je tu popsána z hlediska svého socio-kulturního složení a dalších charakteristik dětí, které ji navštěvují. Z metod je použit především polořízený rozhovor na téma, co pro děti škola znamená, jaký má pro ně vzdělání smysl a jak vypadá jejich každodenní život i představy o budoucnosti. Pomocí interview se třídní učitelkou jsou nejprve stanoveny jednotlivé profily všech dětí ve třídě. Tyto profily jsou postupně doplňovány sběrem dat pomocí otevřených dotazníků, rozhovorů a dokumentačního materiálu. Výsledkem je kvalitativní obraz školní docházky a života dětí v takto specifickém prostředí.
Role sociálního pracovníka na základních školách
SCHÖNBAUEROVÁ, Lenka
Dítě se na základní škole setkává s různými problémy. V současné době na školách pracuje výchovný poradce a metodik školní prevence. Tito pracovníci jsou však učiteli základní školy a nemohou se těmito problémy zabývat do hloubky. Na školách také chybí hlubší provázanost mezi školním a rodinným prostředím. Pomocí dotazníků a řízených rozhovorů jsem zjistila, že učitelé i žáci by uvítali odborného pracovníka, který by tyto problémy řešil.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.