Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice
Bebutová, Erika ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice" se pokouší prakticky přiblížit, jak funguje vzájemná spolupráce agentur pro výzkum veřejného mínění s médii, zejména tisku. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají historickým vývojem výzkumů veřejného mínění na našem území, kde se jako dělicí mezník zdůrazňuje rok 1989, a zahraničními studiemi vztahu výzkumů veřejného mínění a médií. Cílem praktické části je detailní analýza mediální prezentace výzkumů veřejného mínění v tisku. Zaprvé porovnává odlišný přístup novinářů a sociologů k práci s informacemi o výzkumech veřejného mínění, zadruhé způsob mediálního zpracování výzkumů veřejného mínění v denících ve dvou historických obdobích, a to v letech 1991 a 2009. Materiál pro analýzu tvořily tiskové zprávy IVVM a CVVM z prvních pěti měsíců let 1991 a 2009 a příspěvky ve vybraných denících, kde autoři informace z těchto tiskových zpráv použili. Média v diplomové práci vystupují jednak v roli zpracovatelů informací o výzkumech veřejného mínění, jednak jako iniciátoři a zadavatelé těchto výzkumů. V přiložených rozhovorech pracovníci agentur pro výzkum veřejného mínění a redakcí celostátních deníků popisují své zkušenosti o vzájemné spolupráci.
Otázka podpory umění: mediální diskurs a veřejné mínění
Zahradníčková, Zuzana ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Vojtíšková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou postojů veřejnosti ke státní kulturní politice. Zkoumá proměny mediálního diskursu ohledně státní podpory umění po roce 1989. Analyzovány byly články z Lidových novin a Práva z let 1990-1993, 1995-1996, 2005 a 2013 - výběr je soustředěn na ta období, kdy byla otázka vtahu státu a kultury více diskutována (období zásadní proměny kulturní infrastruktury v kontextu ekonomické transformace, zveřejnění tzv. Bílé knihy jako prvního návrhu kulturní politiky, diskuse v souvislosti s manifestací za "1 % pro kulturu" a s petiční akcí Zachraňte kulturu). Výsledky kritické diskursivní analýzy mediálních textů jsou doplněny a částečně konfrontovány s kvantitativní analýzou dat z výzkumů veřejného mínění.
Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR
Burdová, Václava ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR se zabývá problematikou mediální prezentace výzkumů veřejného mínění a přístupem novinářů k těmto výzkumům. Z teoretického hlediska se práce zaměřuje na vymezení konceptů veřejnosti a veřejného mínění, jejich pojetí v rámci výzkumů veřejného mínění a možného vlivu, které jejich zveřejňování může mít na příjemce mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na výzkumy, které mapují problematiku mediálního zpracování výsledků průzkumů veřejného mínění. Analýza je rozdělena do dvou částí se zaměřením na mediální obsahy a samotné novináře. Z výsledků analýzy je možné usuzovat na spíše skeptický přístup dotazovaných novinářů k výzkumům veřejného mínění a zároveň spíše nekritický přístup v rámci prezentace předvolebních výzkumů. Vyvstává tak otázka, proč není skeptický přístup novinářů doprovázen kritičtější prací při publikování předvolebních výzkumů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice
Bebutová, Erika ; Jungová, Eliška (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Spolupráce celostátních deníků a agentur pro výzkum veřejného mínění v České republice" se pokouší prakticky přiblížit, jak funguje vzájemná spolupráce agentur pro výzkum veřejného mínění s médii, zejména tisku. Jednotlivé kapitoly teoretické části se zabývají historickým vývojem výzkumů veřejného mínění na našem území, kde se jako dělicí mezník zdůrazňuje rok 1989, a zahraničními studiemi vztahu výzkumů veřejného mínění a médií. Cílem praktické části je detailní analýza mediální prezentace výzkumů veřejného mínění v tisku. Zaprvé porovnává odlišný přístup novinářů a sociologů k práci s informacemi o výzkumech veřejného mínění, zadruhé způsob mediálního zpracování výzkumů veřejného mínění v denících ve dvou historických obdobích, a to v letech 1991 a 2009. Materiál pro analýzu tvořily tiskové zprávy IVVM a CVVM z prvních pěti měsíců let 1991 a 2009 a příspěvky ve vybraných denících, kde autoři informace z těchto tiskových zpráv použili. Média v diplomové práci vystupují jednak v roli zpracovatelů informací o výzkumech veřejného mínění, jednak jako iniciátoři a zadavatelé těchto výzkumů. V přiložených rozhovorech pracovníci agentur pro výzkum veřejného mínění a redakcí celostátních deníků popisují své zkušenosti o vzájemné spolupráci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.