Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 200 záznamů.  začátekpředchozí191 - 200  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Jak učitelé ZŠ vnímají děti se SPU
NOVOTOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce nese název "Jak učitelé ZŠ vnímají děti se SPU". Její obsah je členěn na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je posléze dělena do tří základních kapitol. První oddíl představuje problematiku specifických poruch učení (SPU), tedy definici, členění, etiologii a diagnostiku. V následující části je pojednáváno o žákovi s vývojovou poruchou učení. Tato kapitola se věnuje dítěti se SPU ve školním prostředí. Zahrnuje možnosti úpravy vzdělávání dítěte s vývojovou poruchou učení, jeho hodnocení a nápravu. Není zde opominut ani sociální a emocionální dopad těchto obtíží na dítě. Poslední a nejvýznamnější kapitola teoretické části je nazvána "Vnímání dětí se specifickými poruchami učení učiteli na 1. stupni ZŠ". Zde jsou rozepsané jednotlivé aspekty, které mohou ovlivňovat pedagogy a jejich percepci dětí se SPU. Druhou polovinou bakalářské práce je část praktická, tedy výzkumné šetření. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak vnímají učitelé 1. stupně ZŠ děti se specifickou poruchou učení. Konkrétněji je tento výzkum zaměřen na rozdíl percepce dětí s vývojovou poruchou učení mezi učiteli a studenty. Zabývá se i rozdíly ve vnímání role pedagoga pro tyto děti mezi muži a ženami. Celý výzkum byl vykonán kvalitativně.
Čtyřicet let historie obecné školy v Mezimostí v letech 1907-1947
FILÍPKOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá historií školy v Mezimostí v letech 19071947. Popisuje život na škole v době předválečné, válečné a poválečné. Na začátku práce jsem popsala život ve městě na začátku 20. století, poté období od roku 1907 do roku 1947. V jednotlivých kapitolách se konkrétně zaměřuji na žáky, školní výuku, vyučované předměty, učitelský sbor. Práce se dále zabývá slavnostními dny. V neposlední řadě se práce zaměřuje na pravidelné a výjimečné události. Tato bakalářská práce je zpracována především na základě školních kronik.
Hodnocení učebnic žáky a učiteli
BÍZKOVÁ, Lucie
Předmětem diplomové práce s názvem "Hodnocení učebnic žáky a učiteli" je zhodnotit učebnici z hlediska jejích funkcí. Hlavním cílem bylo zjistit názory žáků a učitelů na učebnici, kterou používají v hodinách českého jazyka. V teoretické části diplomové práce jsem se zabývala učebnicí obecně, dále historií učebnic a několika klasifikacemi jejích funkcí. Pro další kapitoly diplomové práce je nejdůležitější klasifikace funkcí Dmitrije Dmitrijeviče Zujeva. Poté jsou v práci uvedeny výzkumy učebnic provedené v zahraničí a u nás a jejich vybrané výsledky. Praktická část práce se opírá o dotazníkové šetření provedené v sedmém ročníku na jedné základní škole v Českých Budějovicích. Žáci dostali do rukou dotazník, kde měli zhodnotit učebnici z pohledu několika vybraných funkcí z výše uvedené klasifikace. Učitelé pak měli za úkol sami vyslovit svůj názor a zároveň zareagovat na odpovědi žáků.
SPECIFIKA PREVENCE ŠIKANY NA 1. STUPNI ZŠ
PECHÁČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na 1. stupni základních škol. Úvodní kapitoly popisují charakteristiku fenoménu šikany a možnosti prevence na 1. stupni základních škol. Praktická část se opírá o kvantitativní výzkum, který byl proveden mezi učiteli základních škol v okrese Tábor. Výstupem této části bylo zjistit, zda školy věnují pozornost prevenci šikany, zda existují již na 1. stupni ZŠ nějaká preventivní opatření proti šikaně a jestli učitelé ve vyučování využívají preventivní metody proti šikaně. Také byl poveden průzkum mezi žáky prvního stupně základní školy, který měl zjistit, jestli žáci rozumí slovu šikana. Výsledky výzkumu jsou graficky zobrazeny a vyhodnoceny. Závěr praktické části obsahuje doporučení k prevenci šikany.
Jemnická škola v letech 1952-1970
HABROVÁ, Vendula
Práce se zabývá popisem života žáků na Základní škole v Jemnici v letech 1952-1970, v době komunismu. Jednotlivé kapitoly se konkrétněji zaměřují na život žáků na škole. Ředitelé a učitelé, kteří na škole působili. Žáci, jejich výuka a kam odcházeli po ukončení školy. Jak žáci trávili čas mimo vyučování, v jakých organizacích a zájmových kroužcích se scházeli. Dále se z práce dozvíme, jaké oslavy výročí a svátky se v tehdejší době slavily a jaké mimořádné události se odehrály. Práce odhaluje i politickou situaci a to, jak působila na život ve škole.
Analýza motivace učitelů středních škol
Kořínková, Pavla ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Mudrová, Kateřina (oponent)
Práce se zaobírá problematikou motivace a spokojenosti pracovníků v sektoru školství v České republice. V teoretické části se zaměřuje na představení teoretických poznatků z oblasti motivace pracovníků a jejich spokojenosti v zaměstnání. V praktické části se zaměřuje na analýzu motivace středoškolských učitelů. Cílem této části je zmapovat úroveň motivace a spokojenosti učitelů na pracovišti. Je zde také poukázáno na faktory, které tuto problematiku ovlivňují, např. pracovní prostředí, výše mzdy atd. Analýza byla provedena na dvou pražských středních školách, a to Obchodní akademie Vinohradská a Střední škola slaboproudé elektrotechniky ve Vysočanech. Respondenti (učitelé) byli podrobeni dotazníkovému šetření, které se zaměřilo na jejich spokojenost na pracovišti, spokojenost s finančním ohodnocením, na vztahy na pracovišti, na samotnou pracovní motivaci dalším. Bylo využito i řízeného strukturovaného rozhovoru jak s ředitelem obchodní akademie, tak s ředitelkou střední odborné školy.
Komparační analýza spokojenosti učitelů a studentů na Obchodní akademii
Dobešová, Erika ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparační analýzou spokojenosti učitelů a studentů na Obchodní akademii ve Valašském Meziříčí. Teoretická část je zaměřena na shrnutí základních poznatků dané problematiky a vymezení hlavních faktorů spokojenosti. Empirická část je věnována charakteristice školy a respondentů. Dále jsou prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovoru s ředitelem analyzovány jednotlivé zkoumané oblasti. Na základě výsledků analýzy jsou navržena konkrétní doporučení, která mohou zvýšit spokojenost učitelů i studentů.
Vliv sociálního prostředí na děti s diagnózou ADHD - význam informovanosti rodičů a učitelů
KRATOCHVÍLOVÁ, Martina
Abstrakt Vliv sociálního prostředí na děti s diagnózou ADHD (význam informovanosti rodičů a učitelů) V současné době diagnostika syndromu ADHD u dítěte představuje pro rodiče, učitele, vrstevníky a celkově pro společnost náročnou zkoušku. Samozřejmě, že i dítěti, kterému je diagnostikován syndrom ADHD, způsobuje řadu problémů při inkluzi do společnosti. Nutností je, aby nejen dítě, rodiče a učitelé, ale i společnost byla dostatečně informována o syndromu ADHD a následně všichni dokázali vytvořit příznivé sociální prostředí, ve kterém je možno ambulantní léčbou velmi pozitivně ovlivnit vývoj dítěte. Tato práce se věnovala problematice vlivu sociálního prostředí na dítě s diagnózou ADHD. Cílem práce bylo zmapování informovanosti rodičů a učitelů o syndromu ADHD. Při zpracování dat byla použita metoda kvantitativního výzkumu pomocí dotazování. Dotazníky byly určeny rodičům dětí studujících na základních školách a učitelům pracujících v základních školách v Jihočeském kraji. Dotazníky byly anonymní, dobrovolné a obsahovaly 30 polootevřených a uzavřených otázek pro rodiče a učitele. K samotnému výzkumu bylo použito 100 ze 100 rozdaných dotazníků pro rodiče a 70 z celkového počtu 75 rozdaných dotazníků pro učitele. Návratnost dotazníků byla vysoká, u rodičů činila 100% a u učitelů 93%. Hypotéza H1 "Rodiče vyhledají pomoc u odborných pracovníků pro děti s příznaky ADHD" se potvrdila. Hypotéza H2 "Učitelé jsou dostatečně informováni o problematice dětí s ADHD" se také potvrdila. Hypotéza H3 "Učitelé dovedou poradit rodičům, jak a kde vyhledat odbornou pomoc" byla výzkumným šetřením také potvrzena. V otázkách týkajících se používání speciálních přístupů k dětem a spolupráce rodičů a učitelů se prokázala dobrá informovanost, ale její minimální využití v praxi. Z výzkumu dále vyplývá, že velkým problémem pro spolupráci je přesvědčení většiny učitelů, že v současné době je syndrom ADHD často vnímán jako omluva pro nevychované dítě. Také většina rodičů je přesvědčena, že učitelé neuplatňují speciální přístupy k dětem s diagnózou ADHD. Zlepšit by se měla edukační činnost v oblasti komplexního přístupu v péči o děti trpící syndromem ADHD, která bude založena na otevřené komunikaci mezi školou a rodiči. Nedílnou součástí bude spolupráce s externími odborníky.
Prevalence kouření u praktických lékařů a učitelů základních škol v Českých Budějovicích.
STRNADOVÁ, Monika
Cílem mé práce bylo zjistit, jaká je prevalence kouření ve vybrané skupině praktických lékařů a učitelů základních v Českých Budějovicích. Zdůraznit význam lékařů a učitelů v prevencí kouření. Zjistit, jakých preventivních aktivit využívají ve své profesi ke snížení kuřáctví. Práce byla zpracována metodou kvantitativního výzkumu, technikou dotazování. Výzkumem mé bakalářské práce jsem zjistila, že prevalence kouření u lékařů a učitelů je nižší než v běžné populaci. U praktických lékařů je 16 %, u učitelů 14 %. V běžné populaci dosahuje prevalence kouření 30 %. Naopak u praktických lékařů pro děti a dorost je stejná s prevalencí kouření v běžné populaci. Z výsledků výzkumné práce je patrné, že učitelé jsou pro své sociální okolí více příkladem než lékaři. Lékaři ale zase naopak více využívají preventivních aktivit, poskytují informace o možnostech odvykání a spolupracují s institucemi zabývajícími se prevencí a odvykáním kouření. Názory učitelů (lékařů) kuřáků a nekuřáků na provádění prevence se liší. Na snižování kuřáctví se nejvíce podílí celoživotní nekuřáci, dále pak bývalí kuřáci a na posledním místě pak současní kuřáci.
Metody a přístupy v prevenci rizikových činitelů na prvním stupni základních škol
HANOUSKOVÁ, Miloslava
The theoretical part of the Master's Thesis devoted to risk factors that can change into dystropy of children in the infantry school. Further, I have processed methods related to this problems and mentioned approaches that can be alternatively used in preventive activities. This includes not only activities concentrated on children and youth, but also approaches towards teachers, parents and general public. I always tried to emphasize what is the most effective for the school environment. Illustrating examples are also included.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 200 záznamů.   začátekpředchozí191 - 200  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.