Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učebnice chemie - historický vývoj a současnost
Petriláková, Monika ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušková, Šárka (oponent)
Název Učebnice chemie - historický vývoj a současnost Abstrakt Diplomová práce je věnována evaluaci vybraných učebnic chemie z období 1850-1980. Na počátku práce je uvedeno porovnání výzkumu učebnic u nás a v zahraničí, vývoj předmětu chemie na úrovni základních a středních škol a historický vývoj učebnic chemie u nás. Následně jsou zmíněna kritéria pro hodnocení učebnic, možné metody výzkumu a nakonec je provedena evaluace osmi vybraných učebnic. Snahou bylo provést jakousi retrospektivu do historie psaní učebnic, která by mohla být i inspirací současným autorům učebnic chemie. Prezentovaná hlediska, evaluace učebnic a závěrečné shrnutí analyzovaných učebnic mohou také pomoci učitelům při výběru učebnic ze široké škály nabídky na trhu.
Analýza učebních úloh k maturitní zkoušce pro vybrané tematické okruhy učiva chemie
ŠAVRDOVÁ, Tereza
This thesis deals with the analysis of problem-solving exercises of selected chemistry syllabus topics for the GCSE exam. The theoretical part starts with a brief description of the conceptual evolution of the chemistry GCSE exam. Furthermore, the subject of chemistry in the Framework Education Programme (FEP) for secondary schools (gymnasium type) is characterized, and a list of the most common types of chemistry problems in the admissions exams for universities is presented. In the practical part, the authors compare the relation of chemistry GCSE topics at selected gymnasium schools with the learning objectives and syllabus defined by FEP. The partial aim is to analyze the preparatory problem-solving exercises for university admission exams and for chemistry GCSE exams in terms of a structure and prevailing typology of learning tasks. The authors have created a set of more complex exercises that emphasizes an interconnection of selected topics from organic and general chemistry. This outcome represents a potential contribution to the educational practice.
Učebnice organické chemie pro SŠ
Hurný, David ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent) ; Smrček, Stanislav (oponent)
Práce se zabývá tvorbou nové učebnice organické chemie pro střední školy a gymnázia. Kladen je důraz především na obecné principy a zákonitosti v chemii. Značná pozornost je proto věnována části struktura atomu, chemická vazba, elektronové vlivy, teorie rezonance, indukční a mezomerní efekt. Základní učivo, vycházející z RVP (Rámcově vzdělávací programy), je doplněno rozšiřujícími částmi pro práci s nadanými žáky. Každá kapitola je doplněna řadou úloh, které mají sloužit k osvojení nového učiva. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výukové materiály k tématu chemického názvosloví na ZŠ i SŠ
Sejková, Tereza ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Cífková, Tereza (oponent)
Tereza Sejková: Výukové materiály k tématu chemického názvosloví na ZŠ a SŠ. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2016. Bakalářská práce se zabývá tématem chemického názvosloví na základních a středních školách. V teoretické části je vysvětlen pojem chemické názvosloví a normy rámcových vzdělávacích programů a školních vzdělávacích programů v této oblasti. V této části jsou také porovnány úrovně tří vybraných Školních vzdělávacích programů základních škol. V praktické části se práce zabývá zmapováním výukových materiálů v tématu chemického názvosloví dotazníkovým šetřením a zhodnocením učebnic pomocí rešerší a předem stanovených kritérií. Poslední část práce obsahuje návrh vlastních materiálů k upevnění znalostí v tomto tématu.
Učebnice chemie - historický vývoj a současnost
Petriláková, Monika ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušková, Šárka (oponent)
Název Učebnice chemie - historický vývoj a současnost Abstrakt Diplomová práce je věnována evaluaci vybraných učebnic chemie z období 1850-1980. Na počátku práce je uvedeno porovnání výzkumu učebnic u nás a v zahraničí, vývoj předmětu chemie na úrovni základních a středních škol a historický vývoj učebnic chemie u nás. Následně jsou zmíněna kritéria pro hodnocení učebnic, možné metody výzkumu a nakonec je provedena evaluace osmi vybraných učebnic. Snahou bylo provést jakousi retrospektivu do historie psaní učebnic, která by mohla být i inspirací současným autorům učebnic chemie. Prezentovaná hlediska, evaluace učebnic a závěrečné shrnutí analyzovaných učebnic mohou také pomoci učitelům při výběru učebnic ze široké škály nabídky na trhu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.