Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dokumentární cyklus Kmeny z pohledu tvůrců i publika
Janeček, Tomáš ; Šmejkalová, Jiřina (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Dokumentární cyklus Kmeny z pohledu tvůrců a diváků" se zabývá diváckou recepcí a představami producentské kultury dokumentárního cyklu Kmeny. Kmeny jsou unikátní dokumentární cyklus, který byl vysílaný na programu České televize od března 2015 do června 2015. Cílem práce je popsat primární záměr producentů reprezentovat jednotlivé městské subkultury a tento záměr bude konfrontován s recepcí publika. Teoretická část je zaměřena na dokumentární film, jeho pojetí a roli tvůrce filmu. Dále je prostor věnován několika přístupům k výzkumu publika a vlivu mediálního sdělení na publikum. Budou představeny výzkumné koncepty hlavních představitelů kulturálních studií - Stuarta Halla a Johna Fiskea. Poslední část teorie bude zaměřena na recepční estetiku kostnické školy. Výzkumná část bude provedena pomocí polostrukturovaných rozhovorů s diváky a tvůrci. Sekundární výzkumnou metodou budou hloubkové rozhovory s diváky v rámci etnografického přístupu.
Dialog autor-hudba k procesu vzniku koncepčního hudebního p očinu
Urbánek, Stanislav ; RUT, Přemysl (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Ve své práci se autor zabývá vybranými aspekty procesu vzniku koncepčního hudebního počinu - konkrétně především písničky (jako ucelené formy), reflektuje princip dialogičnosti v hudbě a snaží se postihnout vnímání vznikajícího hudebního tvaru z pohledu jeho autora, tj. komunikaci autorského já s vlastní hudební představou. V neposlední řadě pak rovněž usiluje o autentickou reflexi procesu vzniku vlastních hudebních pokusů. Každá z pěti kapitol práce se věnuje jinému okruhu témat, okruhu, jenž s procesem vlastní hudební tvorby (tj. procesem vytváření hudby a především pak procesem "dělání" písniček) úzce souvisí. První z nich je věnována formování hodnot a vymezování vztahu autor - hudba, přičemž akcent je kladen především na otázku vkusu, potřebnosti a tvůrčího směřování. Otázkou, co vše lze vlastně za písničku považovat, jak ji lze vymezit a kterak lze na její ploše pracovat s časem a prostorem, se zabývá kapitola druhá. Kapitola třetí pojímá vztah autora a jeho hudby jako dialog a tuto "komunikaci" se snaží postihnout, rovněž se věnuje chápání přítomného v hudbě a nezbytnosti prvku okamžitého v průběhu jejího vytváření. Čtvrtá kapitola se zabývá vybranými aspekty posloupnosti zrodu písně od prvotní myšlenky k finálnímu tvaru. V poslední, páté, kapitole se autor věnuje hledání vlastního tvořivého, tvůrčího výrazu, obzvláště pak vztahu originality a autenticity.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.