Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změny reálných dopravních toků a akcesibility v Plzeňském regionu ve vztahu k systému osídlení
Brož, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Problematika dopravy je v současnosti jedním z nejvíce diskutovaných témat, a to díky prohlubující se územní diferenciaci vyvolávající zvýšené nároky na kvalitu současných dopravních spojení. Zvláště pak atraktivita středisek a existence kvalitní dopravní infrastruktury, podněcující rozvoj území (jeho úspěšnost), se stává jedním z nejdiskutovanějších témat dnešní doby. Tato diplomová práce se tak zabývá porovnáním a zhodnocením změn prostorových interakcí v systému osídlení Plzeňského kraje ve dvou časových řezech (1991 a 2001). Analýza dopravních interakcí bude provedena pomocí několika statistických metod a za pomoci technologií GIS. Hlavní pozornost však bude věnována prostorové diferenciaci frekvence dopravních toků a dopravní dostupnosti. Následně bude provedeno srovnání dopravních charakteristik s charakteristikami komplexního významu osídlení za účelem zjistit základní vztahy mezi těmito ukazateli. Klíčová slova: prostorové interakce, dopravní dostupnost, frekvence veřejné dopravy, dopravní toky, dopravní regionalizace, Plzeňský kraj.
Změny reálných dopravních toků a akcesibility v Plzeňském regionu ve vztahu k systému osídlení
Brož, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Problematika dopravy je v současnosti jedním z nejvíce diskutovaných témat, a to díky prohlubující se územní diferenciaci vyvolávající zvýšené nároky na kvalitu současných dopravních spojení. Zvláště pak atraktivita středisek a existence kvalitní dopravní infrastruktury, podněcující rozvoj území (jeho úspěšnost), se stává jedním z nejdiskutovanějších témat dnešní doby. Tato diplomová práce se tak zabývá porovnáním a zhodnocením změn prostorových interakcí v systému osídlení Plzeňského kraje ve dvou časových řezech (1991 a 2001). Analýza dopravních interakcí bude provedena pomocí několika statistických metod a za pomoci technologií GIS. Hlavní pozornost však bude věnována prostorové diferenciaci frekvence dopravních toků a dopravní dostupnosti. Následně bude provedeno srovnání dopravních charakteristik s charakteristikami komplexního významu osídlení za účelem zjistit základní vztahy mezi těmito ukazateli. Klíčová slova: prostorové interakce, dopravní dostupnost, frekvence veřejné dopravy, dopravní toky, dopravní regionalizace, Plzeňský kraj.
Dopravně geografické atributy Jihočeského kraje
WIPPLINGER, Martin
Diplomová práce se zabývá analýzou dopravně geografických atributů Jihočeského kraje. Ve své podstatě zkoumá dvě nejzákladnější charakteristiky vztahu sídelní struktury a dopravy ? dopravně geografickou regionalizaci území a hierarchizaci středisek osídlení. Práce nebere v potaz pouze hledisko veřejné hromadné, ale také individuální automobilové dopravy. Úvodní kapitoly definují cíle práce a rozebírají základní literaturu související s tématem dopravní geografie. Následuje podrobná metodologická část, kde autor popisuje výběr zkoumaných středisek, vymezování dopravních regionů a analýzu hierarchie dopravních nódů. Další kapitoly analyzují samotný stav vybraného území z hlediska všech výše zmíněných dopravně geografických atributů a závěrečné zhodnocení a syntézu sledované problematiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.