Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o.s. Lata - Programy pro ohroženou mládež
Kniha, Michal ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež Anotace: Diplomová práce se zabývá problematikou dobrovolnické práce v oblasti programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou "jeden na jednoho". Konkrétně se zaměřuje na fungování mentorského projektu o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež. Věnuje se zejména faktorům, které mohou ovlivňovat vztah dobrovolníka s klientem a organizací. Zaměřuje se především na zapojené dobrovolníky, klade si za cíl popsat způsoby, kterými dobrovolníci svou práci s klientem a organizací vnímají. Výzkumná část práce je zaměřena na analýzu vypovědí konkrétních dobrovolníků a má ambici zachytit a rozkrýt důležité proměnné, které jejich činnost v organizaci ovlivňují. Mapuje, jaká je motivace dobrovolníků, jaké mají cíle, jak vnímají své vztahy s klientem, co jim při vykonávání mentorské role pomáhá a jak vnímají organizaci, pro kterou pracují.
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o.s. Lata - Programy pro ohroženou mládež
Kniha, Michal ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Spolupráce dobrovolníka, klienta a o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež Anotace: Diplomová práce se zabývá problematikou dobrovolnické práce v oblasti programů zaměřených na práci s ohroženými dětmi, mladistvými a mladými dospělými formou "jeden na jednoho". Konkrétně se zaměřuje na fungování mentorského projektu o. s. Lata - Programy pro ohroženou mládež. Věnuje se zejména faktorům, které mohou ovlivňovat vztah dobrovolníka s klientem a organizací. Zaměřuje se především na zapojené dobrovolníky, klade si za cíl popsat způsoby, kterými dobrovolníci svou práci s klientem a organizací vnímají. Výzkumná část práce je zaměřena na analýzu vypovědí konkrétních dobrovolníků a má ambici zachytit a rozkrýt důležité proměnné, které jejich činnost v organizaci ovlivňují. Mapuje, jaká je motivace dobrovolníků, jaké mají cíle, jak vnímají své vztahy s klientem, co jim při vykonávání mentorské role pomáhá a jak vnímají organizaci, pro kterou pracují.
Animace jako metoda práce s ohroženou mládeží
BURIANOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Animace jako metoda práce s ohroženou mládeží se zaměřuje na výzkum uplatnění metody animace při práci s ohroženou mládeží. Cílovou skupinou výzkumu se stala vybraná skupina mládeže, trávící svůj volný čas v ulicích sídliště Vltava v Českých Budějovicích. Cílem práce bylo zjistit možnosti terénní práce a pedagogického provázení zaměřeného na potřeby ohrožené mládeže. Teoretická část práce obsahuje souhrn poznatků o řešené problematice, který je čerpán z odborné literatury. První kapitola se věnuje metodě animace, konkrétně jejímu vývoji v historickém kontextu, formám animace se zaměřením na animaci výchovnou a v neposlední řadě roli animátora při práci se skupinou. Následující kapitola shrnuje poznatky o období dospívání o somatickém, psychickém a sociálním vývoji adolescenta a vývoji jeho identity. Věnuje se také rizikovým faktorům, které mohou působit na jedince v tomto životním období a problematice tzv. ohrožené mládeže. V závěru představuje streetwork jako rozšířenou metodu práce s ohroženou mládeží. Třetí kapitola se věnuje potřebám ve vztahu k cílové populaci definování pojmu potřeba, členění potřeb a představení pěti základních vývojových potřeb. Praktická část práce prezentuje průběh a výsledky kvalitativního výzkumu, při kterém bylo hlavní metodou sběru dat zúčastněné pozorování zaměřené na dlouhodobý průběh práce se skupinou formou animace. Záznamy z jednotlivých kontaktů byly kódovány s ohledem na jejich obsah významové jednotky a analyzovány vzhledem k vývoji práce se skupinou i k vývoji sdílených témat a úrovně kontaktu s jednotlivými účastníky. Prezentace výsledků je rozdělena na dvě části. První část se věnuje aplikaci principů animace v práci se skupinou vedení rozhovorů a jejich témat, navázání kontaktu s členy cílové skupiny výzkumu a realizace projektu Život ulice, coby dovršení sledované fáze práce. Druhou část představuje reflexe trojice vybraných typických individuálních případů, zaměřená na vliv práce metodou animace na jednotlivce. V celé části jsou popisovány zjištěné potřeby a vliv animace na jejich naplnění. Prezentaci výsledků doplňuje dále reflexe vlastního působení v roli animátora. Závěrečná diskuze shrnuje hlavní výzkumná zjištění, zaměřuje se na jejich uvedení do kontextu teoretických poznatků a zevrubněji zvažuje otázky vývoje kontaktu pracovníka se skupinou, užitečnosti konceptu základních vývojových potřeb a srovnává principy animace a práce formou streetwork.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.