| |
|
EKG biofeedback
Macková, Pavlína ; Kolářová, Jana (oponent) ; Sekora, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje možnostem měření tepové frekvence ze signálu EKG a jejímu využití v terapeutické hře EKG biofeedbacku. V práci je uveden způsob měření EKG pomocí akviziční jednotky Biopac a je diskutováno zpracování signálu pro účely měření tepové frekvence – algoritmy detekce QRS komplexu, HRV analýza. Součástí diplomové práce je návrh a realizace terapeutické hry v programovém prostředí Matlab.
|
|
Vytvoření terapeutické hry s využitím EMG signálu
Drozd, Tomáš ; Kolářová, Jana (oponent) ; Hesko, Branislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na elektromyografii a její využití pro biofeedback. Nejprve popisuje elektromyografii a způsob jakým se měří. Dále způsoby zpracování signálu EMG, aby se dal určitým způsobem kvantifikovat a vyhodnotit. Také popisuje biofeedback a jeho využití v terapii a terapeutických hrách. Seznamuje čtenáře s přístrojem BITalino, který představuje nízkonákladový přístroj pro snímání biofeedbacku. K práci je dodána aplikace napsaná v jazyce C++, do které se implementovala hra Super Mario World a která vykresluje průběhy měřených signálu a z nich počítaných parametrů.
|
|
Terapeutická hra pro měření reakční doby s využitím platformy BITalino
Veselá, Cindy ; Mézl, Martin (oponent) ; Hesko, Branislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá snímáním elektromyografického signálu a detekcí svalové aktivity v reálném čase za účelem měření reakční doby. Pro motivaci pacientů byla navržena a implementována terapeutická závodní hra ovladatelná svalovou aktivitou. V práci byly pro detekci svalové aktivity zrealizovány tři různé metody, přičemž nejpřesnější výsledky dosahuje navržená neuronová síť s hierarchií U-Net, jež klasifikuje vzorky EMG signálu do dvou kategorií – klidové úseky a úseky reprezentující svalovou aktivitu. Přesnost klasifikace signálu touto metodou je 97 %. Následně byly zkoumány rozdíly reakčních dob mezi skupinami probandů, při různých podnětech a také zlepšení reakčních časů v průběhu hraní hry.
|
| |
|
Respirační biofeedback
Jína, Miroslav ; Chmelař, Milan (oponent) ; Janoušek, Oto (vedoucí práce)
Cílem této práce je rozebrat biologickou zpětnou vazbu, její využití a typy biofeedbacku, které se dají použít. Jsou zde rozebrány jednotlivé typy her, které se používají pro tuto terapeutickou léčbu. Je zde podrobněji popsán způsob měření respiračního biofeedbacku pomocí hrudního popruhu. Pro měření je využita akviziční jednotka MP35 a program LabView, do kterého je přiveden signál přes měřící kartu NI USB-6221. V této práci je také rozebrán protokol pro měření úlohy Respirační biofeedback. Další důležitou částí je vlastní návrh hry v programovacím prostředí LabView 2010. Jsou zde použity čtyři hry pro měření respiračního biofeedbacku.
|
|
Terapeutická hra pro měření reakční doby s využitím platformy BITalino
Veselá, Cindy ; Mézl, Martin (oponent) ; Hesko, Branislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá snímáním elektromyografického signálu a detekcí svalové aktivity v reálném čase za účelem měření reakční doby. Pro motivaci pacientů byla navržena a implementována terapeutická závodní hra ovladatelná svalovou aktivitou. V práci byly pro detekci svalové aktivity zrealizovány tři různé metody, přičemž nejpřesnější výsledky dosahuje navržená neuronová síť s hierarchií U-Net, jež klasifikuje vzorky EMG signálu do dvou kategorií – klidové úseky a úseky reprezentující svalovou aktivitu. Přesnost klasifikace signálu touto metodou je 97 %. Následně byly zkoumány rozdíly reakčních dob mezi skupinami probandů, při různých podnětech a také zlepšení reakčních časů v průběhu hraní hry.
|
|
Vytvoření terapeutické hry s využitím EMG signálu
Drozd, Tomáš ; Kolářová, Jana (oponent) ; Hesko, Branislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na elektromyografii a její využití pro biofeedback. Nejprve popisuje elektromyografii a způsob jakým se měří. Dále způsoby zpracování signálu EMG, aby se dal určitým způsobem kvantifikovat a vyhodnotit. Také popisuje biofeedback a jeho využití v terapii a terapeutických hrách. Seznamuje čtenáře s přístrojem BITalino, který představuje nízkonákladový přístroj pro snímání biofeedbacku. K práci je dodána aplikace napsaná v jazyce C++, do které se implementovala hra Super Mario World a která vykresluje průběhy měřených signálu a z nich počítaných parametrů.
|
| |
| |