Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jazykový humor a jeho použití v reklamě na příkladu reklam z oblasti bankovnictví
Kwasková, Dominika ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje jazykovému humoru a jeho použití v reklamě. Teoretická část nejprve definuje humor, rozlišuje jeho dva typy, tj. jazykový a obsahový, a shrnuje základní teoretické poznatky o vlivu humoru na klíčové ukazatele efektivity reklamy. Dále se zabývá českým jazykem a jeho prvky, které umožňují vytvářet a modifikovat reklamní sdělení tak, aby reklama dosáhla požadovaného cíle. Konkrétní prvky jazykového humoru jsou pak představeny na příkladech českých reklam, což tvoří předstupeň k samotnému výzkumu. V praktické části práce je proveden výzkum užití jazykového humoru v reklamě formou deskriptivní analýzy. Jako výzkumný vzorek byly zvoleny reklamy v sektoru bankovnictví. Pro účely výzkumu bylo vytvořeno deset kategorií jazykově komických prvků, do kterých byly jednotlivé prvky zařazeny a následně podrobněji rozebrány. Výzkum ukázal, že spektrum užitých jazykově komických prvků je široké, nicméně největší část reklam spadá do kategorie slovní hříčky založené na dvojím významu slov. Ve většině sledovaných reklam mají jazykově komické prvky spíše sekundární roli, kdy dotvářejí dialogy postav a podporují celkově humorný příběh, jsou ale případy, kdy je jazykově komický prvek nosnou částí celého sdělení. Výzkum nijak nehodnotil skutečnou humornost sledovaných reklam.
Etické prvky v reklamě
Stieberová, Šárka ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
V rámci mé diplomové práce se zaobírám výskytem etických prvků v reklamě. Mým cílem je zjištění, zda vůbec ještě vnímáme etičnost nebo neetičnost reklam. Vždyť reklama se stala součástí našich životů. Působí na naše smysly a skrz ně ovlivňuje lidské jednání. Proto je tedy důležité reklamu kontrolovat. Může se zdát, že reklama je kategorie sama o sobě. Není nijak omezovaná. Každá reklamní agentura má možnost vytvořit jakoukoliv reklamu. To však není pravda. Vyskytují se snahy o regulaci reklamy skrze Radu pro rozhlasové a televizní vysílání i přes Radu pro Reklamu. Byl vytvořen i Kodex reklamy, který by měl zajišťovat právě etičnost a morálnost reklam v České republice. Zaručení etičnosti, ale není jednoduché. Etika je totiž pojmem relativním a pro každého z nás má zcela jiný význam.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.