Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Variabilita výuky přírodopisu na základních školách v kraji Vysočina
Francálková, Petra ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá očekávanými výstupy ve školním vzdělávacím plánu a variabilitou výuky přírodopisu v kraji Vysočina. Cílem této práce je zjistit, zda je pracováno s očekávanými výstupy a zda je výuka přírodopisu v kraji Vysočina pestrá, zajímavá. Práce je rozdělena na dvě části a to na to část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je popsán kurikulární dokument, RVP, školská legislativa a jaký je trend v přírodovědném vzdělávání. Praktická část je rozdělena na kvantitativní výzkum a kvalitativní výzkum. V praktické části jsou očekávané výstupy z 82 školních vzdělávacích plánu rozřazeny podle kódování, dále jsou popsány vzorové hodiny přírodopisu na pěti vybraných školách. V diplomové práci jsou sepsány informace týkajících se tematických plánu a osnov, a jestli jsou učiteli využívány. Nastíněny jsou také exkurze, na které nejčastěji učitelé s žáky jezdí. V nejdůležitější řadě metody výuky. Na každé vybrané škole jsem absolvovala několik hodin náslechů a díky těmto náslechům jsem mohla vidět několik různých metod výuky. Tyto metody jsou v práci popsané. V práci jsem narazila hned na několik problémů. Například: "Je důležité, aby měla škola očekávané výstupy významně rozšířeny? Je možné všechny tyto výstupy plnit?" Výsledky této práce mě mile překvapily. V kraji Vysočina je...
Fauna lokálních tekoucích a stojatých vod z hlediska využití pro regionální výuku přírodopisu na Základní škole v Suchdole nad Lužnicí (jižní Čechy)
MLNAŘÍKOVÁ BINTEROVÁ, Helena
Mlnaříková Binterová H. 2019: Fauna lokálních tekoucích a stojatých vod z hlediska využití pro regionální výuku přírodopisu na Základní škole v Suchdole nad Lužnicí (jižní Čechy). Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice, 60 s. Tato práce se zaměřuje na využití lokálních vod ve výuce přírodopisu na druhém stupni v Základní škole Suchdol nad Lužnicí. Školní vzdělávací program umožňuje učitelům vytvořit si vlastní vzdělávací plán a zařadit do oblasti vzdělávání učivo, které souvisí s okolím školy. Práce se zaměřuje na analýzu učebnic, zběžný faunistický průzkum a na návrh trasy pro terénní výuku. Zároveň poskytuje stručný přehled vodních živočichů, kteří se v lokálních vodách blízkého okolí školy nacházejí. Výsledky nabízí možnost využití návrhu trasy pro případnou přírodovědnou vycházku.
Diverzita živočichů zahrady: případová studie s využitím problematiky ve školním vzdělávání
NĚMEC, Filip
Bakalářská práce se zabývá rozmanitostí bezobratlých živočichů v běžném přirozeném prostředí zahrad. Shrnuje nabídku učebnic přírodopisu pro šestý ročník základních škol a četnost druhů bezobratlých živočichů ukazuje v tabulkových přehledech. V práci jsou uvedeny výsledky faunistického průzkumu vybrané zahrady, který probíhal v různých aspektech sezóny. Na základě výsledků analýzy učebnic a faunistického průzkumu byl připraven návrh projektového dne pro výuku přírodopisu na základní škole, který může sloužit jako metodická pomůcka pro učitele přírodopisu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.